حسن نصرالله، دبیرکل حزب الله لبنان گفت گروه شبه نظامی او قادر است هر نقطه ای از خاک اسرائیل را هدف قرار دهد. نصرالله که از مکانی نامشخص و از طریق تلویزیون برای هوادارانش در جنوب بیروت سخنرانی می کرد گفت‌ «امروز نه تنها می توانیم تل آویو را به عنوان یک شهر هدف قرار دهیم بلکه به یاری خداوند می توانیم اهدافی مشخص در این شهر و یا سایر نقاط در فلسطین اشغالی را نیز هدف بگیریم.»

دبیر کل حزب الله لبنان با تهدید اسرائیل افزود «دوره ای که آنها حمله می کردند و ما از خانه هایمان فرار می کردیم به پایان رسیده است.»

تازه ترین سخنان ضداسرائیلی حسن نصرالله در شرایطی است که تنش میان اسرائیل و ایران یعنی اصلی ترین حامی حزب الله نیز بالا گرفته است.

اسرائیل معتقد است که برنامه اتمی ایران با هدف تولید سلاح اتمی و بکارگیری آن علیه اسرائیل انجام می شود و به همین سبب هشدار داده که اگر این برنامه متوقف نشود به تاسیسات هسته ای ایران حمله خواهد کرد. ایران همواره گفته است که هدف برنامه اتمی اش صلح آمیز است.

حزب الله همواره به عنوان عامل حکومت های ایران و سوریه در منطقه محسوب می شود و به گفته تحلیلگران در صورتی که اسرائیل به ایران حمله کند با واکنش نیروهای حزب الله مواجه خواهد شد.

حسن نصرالله همچنین در سخنانش خطاب به اسرائیل گفت «زمانی که ما بمانیم و شما نابود شوید فرا رسیده است.»

حزب الله علاوه بر قدرت نظامی، به عنوان یک حزب سیاسی از قدرت فراوانی در لبنان برخوردار است. این گروه شبه نظامی در سال ۲۰۰۶ به مدت یک ماه با اسرائیل جنگید و ادعا می کند که در آن نبرد پیروز شد اما لبنان در پی آن رویداد متحمل خسارات سنگینی شد.

سخنرانی حسن نصرالله به مناسبت تکمیل پروژه های بازسازی مناطق جنوبی بیروت بود که در سال ۲۰۰۶ با بمباران نیروهای اسرائیلی تخریب شده بود.