ويدال ساسون طراح برجسته مد و آرايش مو و خالق مدل موی معروف به باب در ۸۴ سالگی در خانه اش در لس آنجلس درگذشت.
ويدال ساسون آرايشگر شماری از ستارگان سرشناس جهان موسيقی و سينما بوده و مدتی نيز مجری يک برنامه تلويزيونی در آمريکا بود
ويدال ساسون در دهه پنجاه ميلادی نخستين سالن آرايش خود را در لندن بنيان گذاشت، اما شهرت جهانی اش را مديون نوآوريهايش در آرايش مدرن به هنگام اقامت در آمريکاست.
ويدال ساسون مبتکر طرح آرايش بشور- بپوش است که انقلابی در آرايش زنانه بشمار می رفت. تا دهه شصت ميلادی سليقه و سبک عمومی، موی بلند زنان را می پسنديد. اما هنگامی که ساسون از لندن به لس آنجلس رفت تا ميافارو هنرپيشه آمريکايی را برای بازی در فيلم «بچه رزماری» ساخته رومن پولانسکی آرايش و پيرايش کند، با کوتاه کردن موهای ميافارو آغازگر فصل نوينی در آرايش موی زنانه شد.
سبکی که به گفته او، زنان را از سيطره آرايشگاه ها رهانيد. اين رهايی انقلابی در شيوه آرايش زنانه ارزيابی شد و به زنان امکان داد وقت اندکی صرف آرايش موی خود کنند. اين رويداد با هنگامه رشد شتابان اشتغال زنان در بيرون از خانه، همخوانی داشت. از اين رو با استقبال زنان روبرو شد. طرحی که به بشور - بپوش مو، معروف شد.
ويدال می گويد: طرح من حذف مد از مو و استفاده از آن همچون يک قطعه پارچه است که بايد آن را از همه حشو و زوائد رهانيد.
ويدال ساسون معتقد بود وقتی زنان می خواهند سرکار بروند مجال آن را نداشتند که هر بامداد وقت زيادی برای خشک کردن موی خود، صرف کنند.
نوآوريهای ويدال ساسون در آرايش و پيرايش زنانه امروزه بعنوان يکی از مکاتب پايه ای آرايش در جهان شناخته می شود و از چين و ژاپن گرفته تا اروپا و آمريکا شيوه های او در آموزشگاه های آرايشی تدريس می شود.
اما ويدال که همواره دوستدار بازی فوتبال و يکی از هواداران تيم فوتبال چلسی بود، گفته بود در اصل می خواست فوتباليست شود؛ اما مادرش اصرار داشت که آرايشگر شود.
آرايشگاه های زنجيره ای ويدال ساسون در لندن گرچه در دهه پنجاه از شهرت برخوردار بودند؛ اما تا زمانی که سبک و سليقه عمومی آرايش را تغيير نداده بود؛ به شهرت جهانی دست نيافته بود.
او در زمينه آرايش و پيرايش موی زنان سه کتاب نيز تاليف کرده که همواره در شمار پرفروش ترين کتابهای حوزه آرايش زنانه بوده اند. «بانوی من متاسفم از اين که معطل شديد»، «يک سال زيبايی و تندرستی» و «آرايش مو: راه ويدال ساسون» کتابهای او هستند.
توليد شماری از لوازم آرايش از جمله شامپو؛ رنگ مو؛ و ابزار آرايش از جمله محصولات شرکت آرايشی ويدال است.