۱۳۹۱ اردیبهشت ۲۰, چهارشنبه

رفسنجانی: اگر نگذارید جوانان انتقاد کنند، محفل‌های زیرزمینی درست می‌شود

image
اکبر هاشمی رفسنجانی گفت اگر به جوانان فضا برای انتقاد داده نشود، این انتقادات خاموش نخواهد شد و به محفل‌های خانگی و زیرزمینی کشیده می‌شود. این در حالی است که زمان ریاست جمهوری اکبر هاشمی رفسنجانی، وزارت اطلاعات تحت امر وی، دوران سیاهی را برای نقد و انتقاد و دگراندیشی ایجاد کرده بود و تعدادی از متفکرین و فعالان در داخل و خارج از کشور ترور شدند.
در شرایطی که در زمان ریاست جمهوری اکبر هاشمی رفسنجانی، وزارت اطلاعات تحت امر وی و نیز علی فلاحیان، دوران سیاهی را برای نقد و انتقاد و دگراندیشی ایجاد کرده بود، این روزها هاشمی که به‌نوعی بازنشستگی اجباری سیاسی رسیده است، هوادار نقد و اعتراض شده و مدام در این خصوص هشدار می‌دهد.
در طول چند سال گذشته و به‌خصوص پس از انتخابات جنجالی ریاست جمهوری؛ بارها آقای رفسنجانی خواهان فضای باز سیاسی و جریان آزاد اطلاعات شده و در این خصوص هم به‌شدت به دولت حمله کرده است.
در تازه‌ترین خبر نیز وی امروز در دیدار با فعالان N.G.Oهای کشور انتقادات صریح را برخاسته از طبیعت دوران جوانی دانست و خواستار بازگذاردن فضای نقد سازنده شد و گفت: «وجود صراحت در انتقاد برای هوشیار ساختن مسئولین» لازم است.
به گزارش «بازتاب امروز» آقای رفسنجانی افزود که اگر به مردم و جوانان میدان و فضا برای انتقاد و فعالیت داده نشود، این انتقادات خاموش نخواهد شد و چه بسا به محفل‌های خانگی و زیرزمینی کشیده شود.
هاشمی رفسنجانی در ادامه هم خواهان دادن اجازه فعالیت بیشتر به سازمان‌های مستقل مردمی شد و در این خصوص گفت: «آنان با ابتکار و سرمایه خود به ایجاد اشتغال و تولید کشور کمک شایانی خواهند کرد.»
رییس جمهور اسبق ایران در پایان هم گفت که جمهوری اسلامی زمانی باید نگران حال و اوضاع خود باشد که «مردم از صحنه مشارکت فعال اجتماعی حذف شده باشند.»

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر