۱۳۹۱ اردیبهشت ۲۰, چهارشنبه

حذف مخالفان در سپاه یا مرگ طبیعی سرداران؟

image
در روزهای گذشته یک فرمانده ارشد سپاه نیز براثر عارضه قلبی درگذشت؛ این درحالی است که امروز نیز فارس نوشت دو فرمانده دیگر سپاه هم در حادثه رانندگی فوت کرده‌اند. همچنین در ماه‌های گذشته نیز چندین نفر از مقامات سپاه به‌طرز مشکوکی از دنیا رفته‌اند. در همین حال یکی از وب‌سایت‌های سبز نوشته است که به دنبال حادثه انفجار ملارد؛ ده‌ها فرمانده سپاه بازداشت شده‌اند.
هنوز مشخص نیست و سند دقیق وجود ندارد که آیا درگذشت فرماندهان بعضا میانسال سپاه که جملگی بر اثر «عارضه قلبی» فوت می‌کنند در راستای حذف مخالفان در سپاه پاسداران است یا نه؛ این بیماری است که به‌سراغ این افراد می‌آید و آنها را از پای درمی‌آورد. اما چندی قبل مهدی خزعلی در یادداشتی با اشاره‌ به مرگ مشکوک سید احمد خمینی نوشت که امنیتی‌های جمهوری اسلامی برای حذف مخالفان، به سراغ داروهای آنها رفته و با شناخت از داروهای مصرفی مخالفان، و از طریق رابطین، به‌صورتی کاملا بی‌خطر یک «قرص با دوز بالا» را درون یک بسته دارو جایگزین و منتظر حذف می‌نشنیند. حذفی کاملا بی‌خطر برای نظام که به گفته‌ی آقای خزعلی مرگ احمد خمینی هم اینگونه بوده است.
به هرحال در طی ماه‌های گذشته و به‌خصوص پس از انتخابات ریاست جمهوری ده‌ها تن از فرماندهان سپاه به‌طرز مشکوکی درگذشته‌اند. پس از آنکه در بهمن ماه سال ۹۰ وفا غفاریان (۵۲ ساله)٬ عباس مهری (۵۲ ساله)٬ احمد سیاف‌زاده (۵۵ ساله) و منصور ترکان (۵۰ ساله) چهار تن از فرماندهان سپاه بر اثر یک بیماری مشترک درگذشتند؛ در روزهای گذشته نیز سردار دیگری هم بر اثر همین عارضه قلبی درگذشت.
نام این فرد، سردار احمد منصوری بود که معاونت سابق آموزش نمایندگی ولی فقیه در سپاه را برعهده داشت.
در ادامه‌ی همین سریال ساعاتی پیش نیز خبرگزاری فارس از جان باختن دو فرمانده سپاه استان لرستان در سانحه رانندگی خبر داد. به نوشته‌ی فارس سرهنگ پاسدار نجف علی خیرالهی٬ یکی از فرماندهان سپاه ناحیه سلسله استان لرستان و سرهنگ پاسدار نصیرپور فرمانده حفاظت و اطلاعات سپاه این ناحیه٬ در یک سانحه رانندگی جان باختند.
در رویدادی دیگر مرتبط با فرماندهان سپاه وب‌سایت جرس خبر از بازداشت پانزده نفر از پرسنل سپاه در ارتباط با انفجار شش ماه قبل ملارد خبر داده است.
به نوشته‌ی این سایت، چون این انفجار در روزی که قرار بود علی خامنه‌ای از این پادگان دیدار کند صورت گرفت؛ مقامات سپاه ۱۵ پرسنل سپاه را بازداشت و چندین ماه تحت بازجویی قرار داده‌اند و در نهایت این افراد اعتراف کرده‌اند که همگی «اعضای شبکه مرتبط با برخی کشورهای خارجی بوده‌اند.»
جرس در پایان هم نوشته است که بجز فرمانده کل و فرماندهان ارشد سپاه و بازجوهای ویژه هیچکس حق ورود به بازداشتگاه این افراد را نداشته است که البته خبررسان جرس را هم باید به این تعداد اضافه کرد.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر