۱۳۹۱ اردیبهشت ۳۱, یکشنبه

نظر جدید رضایی درباره حوادث ۸۸: مسئولان اشتباه کردند، ولی من تمکین کردم

image
یکی از کاندیداهای انتخابات جنجالی ریاست جمهوری با اشاره به اینکه اعتراضات مردم در سال ۸۸ «مدیریت صحیحی نشد» گفته است که او هم اعتراض داشته اما وقتی شورای نگهبان انتخابات را تایید کرد؛ «تمکین» کرده است.
محسن رضایی، در جریان اعتراضات پس از انتخابات ریاست جمهوری گفته بود که آراء مردم همانند «ناموسش» می‌ماند و از آن مراقبت خواهد کرد؛ اما خیلی زود رای سران جمهوری اسلامی را پذیرفت و عقب نشست و حتی در مقاطعی هم با حمله به میرحسین موسوی و مهدی کروبی، آنها را «سران فتنه» نامید.

اما اکنون که در ظاهر آب‌ها از آسیاب افتاده است وی در اظهار نظر جدیدی نه‌تنها آن اعتراضات را «فتنه» ندانسته؛ بلکه با انتقاد از مسئولان جمهوری اسلامی گفته است که آنها در مدیریت این بحران بد عمل کردند.

به گزارش
خبرنامه دانشجویان ایران آقای رضایی در جمع گروهی از دانشجویان دانشگاه «شهید چمران» رضایی ابتدا در پاسخ به این پرسش که «آیا حوادث بعد از انتخابات را فتنه می‌داند یا اعتراض» گفته است: «بنده آن‌ها را تخلف و اعتراض می‌دانم.»

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام افزوده است که «مردم به نتیجه انتخابات معترض بودند و اعتراض آن‌ها از نوع اجتماعی بود و نه سیاسی و در حالی که می‌توانست مسالمت‌آمیز ادامه یابد و خاتمه پیدا کند؛ اما به علت ضعف مدیریت، به فتنه تبدیل شد.»

در بخش‌های دیگری از این گفتگوی آقای رضایی هم آمده است: «اگر مسوولان نظام با سوء‌مدیریت با آن بر خورد نمی‌کردند فتنه بوجود نیامده بود. اگر دولت با بازشماری آراء مخالف نمی‌کرد و سوء‌مدیریت مسئولان نظام نبود اعتراض‌های مردمی تبدیل به فتنه نمی‌شد... مشکل فتنه‌، آمدن مردم به خیابان‌ها نبود بلکه مشکل این بود که نظام نتوانست اعتراض مردم را مدیریت کنند و حوادث بعد از انتخابات بر مشارکت مردم و جایگاه سیاسی ایران در دنیا تأثیر گذاشت... در آن زمان افکار عمومی دچار تشویش شده بود و اگر دولت در آن زمان اجازه شمارش آرا را می‌داد، هیچ موقع تظاهرات به ناهنجاری کشیده نمی‌شد.»

آقای رضایی در پایان و در خصوص اینکه خود وی چگونه از اعتراضش کوتاه آمده است هم گفت که وی پس از انتخابات، تا جایی که قانون اجازه می‌داد اعتراض خود را بیان کرده؛ اما وقتی شورای نگهبان انتخابات را تایید کرده، او هم «تمکین» کرده است.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر