۱۳۹۱ اردیبهشت ۲۱, پنجشنبه

فراخوانده شدن مجدد مهدی هاشمی به دادگاه

image
مهدی هاشمی نخستین بار در سال ۱۳۸۴ به دادگاه عالی انتاریو برای دفاع از اتهام‌هایی که هوشنگ بوذری علیه او طرح کرده بود، فراخوانده شد. اینک دوباره پس از محکومیت اولیه هاشمی به پرداخت ۱۳ میلیون دلار خسارت به خانوده بوذری، دادگاه دستور داده است که وی برای پاسخ‌گویی به موارد مطروحه در شهادت‌نامه‌اش به کانادا برود.
مهدی هاشمی بهرمانی، پس از اعلام عمومی محکومیتش در دادگاه عالی انتاریو، با استخدام وکیل تلاش کرده مانع اجرای حکم شود. به همین خاطر در شهادت‌نامه‌ای به دادگاه مدعی شد که از دادرسی و تشکیل پرونده از سال ۱۳۸۴ در کانادا بی‌خبر بوده است. از سوی دیگر، تیم حقوقی شاکیان با ارائه اسناد و مدارکی، ادعا کردند که فرزند رئیس اسبق جمهوری ایران احضاریه برای آغاز دادرسی را دریافت و نیز در طول سال‌های منتهی به صدور حکم، از وجود دادرسی و وجود چنین پرونده و شکایتی علیه خود با خبر بوده است. خودنویس در سال ۱۳۸۹ اقدام به انتشار نسخه‌ای از احضاریه سال ۱۳۸۴ کرده بود. همچنین در تماس با آقای مهدی هاشمی در باره شاکی از او سوال شده بود که ایشان ضمن رد پیشنهاد برگزاری مناظره با شاکی، قول داد مدارکی علیه هوشنگ بوذری را در اختیار خودنویس قرار دهد. مهدی هاشمی بهرمانی با وجود ارسال مدارکی علیه آیت‌الله خامنه‌ای و اعضای خانوده ایشان به سردبیر خودنویس، هیچگاه مدارک مورد ادعا در باره هوشنگ بوذری را در اختیار خودنویس قرار نداد. او در گفتگویی تلفنی که فایل آن در اختیار دادگاه قرار گرفته است، مدعی شد که هوشنگ بوذری حقوق‌بگیر دستگاه اطلاعاتی ایران است و از «طائب» پول می‌گیرد.
بر اساس شهادتنامه هوشنگ بوذری، کامبیز فروهر، یکی از خبرنگاران برجسته «بلومبرگ» از سال ۲۰۰۳ تا کنون، با افرادی از خانوداه هاشمی و نیز عباس یزدانپناه یزدی، شریک مهدی هاشمی در باره پرونده علیه خانواده هاشمی ملاقات و گفتگو کرده است و برپایه سخنان فروهر، این افراد از وجود پرونده‌ شکایتی در کانادا مطلع بوده‌اند.
بر اساس رای دادگاه عالی انتاریو، مهدی هاشمی بهرمانی به خاطر مباشرت در آدم‌ربایی و شکنجه هوشنگ بوذری پس از خودداری از حضور در دادگاه به طور غیابی به پرداخت ۱۳ میلیون دلار خسارت محکوم شد.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر