۱۳۹۰ اسفند ۷, یکشنبه

ایران نفت داد، ایران نفت نداد...

image

خبرگزاری فارس بدون ذکر منبع از عدم تحویل پانصد هزار بشکه نفت به یک شرکت نفتی یونانی به نام هلنیکس خبر داد. خبرگزاری رویترز از قول یک مقام رسمی این شرکت، چنین ادعایی را تکذیب کرد.

به گزارش خبرگزاری فارس، ایران از تحویل یک محموله ۵۰۰ هزار بشکه‌ای نفت به پالایشگاه هلنیکس یونان خودداری کرد. به گزارش این خبرگزاری، محل تحویل این محموله نفتی خارج از خلیج فارس و بنادر ایران بوده و نفتکشهای یونانی پس از آگاهی از عدم تحویل نفت به سوی مبداء خود بازگشته‌اند. فارس برای این ادعای خود منبعی ذکر نکرده است. اما به گزارش رویترز، یک مقام رسمی شرکت هلنیکس این موضوع را تکذیب کرد.

اتحادیه اروپا در ماه ژانویه تصمیم به قطع واردات نفت از ایران از ابتدای ماه جولای گرفت. این تصمیم اتحادیه اروپا پس از تحریم‌های نفتی آمریکا و درواکنشی به برنامه هسته‌ای ایران گرفته شد. در واکنش، ایران نیز به ۶ کشور اروپایی یونان، ایتالیا، اسپانیا، پرتغال، هلند و فرانسه هشدار داد بود که ممکن است صادرات نفت را قطع کند و هفته پیش صادرات نفت ایران به فرانسه و انگلیس قطع شد.

به گزارش رویترز، از آنجا که اتحادیه برای صد و بیست روز ذخیره نفتی دارد، قطع صادرات نفت از سوی ایران، مشکلی برای اتحادیه ایجاد نخواهد کرد. به گزارش این خبرگزاری، شرکت سوئیسی توتسا (شریک توتال فرانسوی) و چند شرکت دیگر، مشغول مذاکره با یونان برای کمک به این کشور جهت یافتن جایگزین مناسبی برای نفت ایران هستند.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر