عفو بین الملل روز سه شنبه ، بیست و هشتم فوریه ( نهم اسفند) اعلام کرد که درآستانه برگزاری انتخابات مجلس شورای اسلامی ایران درروز جمعه، سرکوب گستردۀ دگراندیشان و گروههای گوناگون سیاسی افزون شده است. این نهاد فعال حقوق بشر می افزاید فشار حکومت ایران بروکلای دادگستری، دانشجویان و روزنامه نگاران شدیدتر شده است و اینترنت نیز بیش ازگذشته قربانی سانسور شده است.
آن هریسون که کارشناس خاورمیانۀ عفو بین الملل طی بیانیه ای دراین مورد می گوید: " شرایط ایران امروز به گونه ای است که هر فعالیتی که به زعم مقامات جمهوری اسلامی به لحاظ اجتماعی یا سیاسی غیرقابل قبول باشد، موجب به مخاطره افتادن جان شهروندان است. هر فعالیتی از پیوستن به یک گروه اجتماعی دراینترنت، تا پیوستن به نهادهای غیردولتی( ان. جی. او.ها)، یا ابراز مخالفت با وضع موجود، می تواند آنان را راهی زندان کند.
عفو بین الملل همچنین می گوید سرکوب شدید مردم از سوی حکومت ایران، پوچ بودن ادعاهای ایران را مبنی بر حمایت از اعتراضهای خاورمیانه و شمال آفریقا آشکار کرد.
این نهاد درادامه بیانیه خود پیرامون ایران به محکومیت مهدی خزعلی اشاره می کند؛ وبلاگ نویسی که اخیرا به اتهام آنچه تبلیغ علیه نظام خوانده شده، به چهار سال و نیم حبس محکوم شده است.