۱۳۹۰ اسفند ۷, یکشنبه

افتخار می‌کنم استاد اخراجی دانشگاه جمهوری اسلامی هستم

image
مراسم اختتامیه هشتمین جشنواره فیلم ۱۰۰ در حالی برگزار شد که نورالدین زرین‌کلک، پدر انیمیشن ایران در این مراسم با افتخار اعلام کرد که استاد اخراجی دانشگاه است و این موضوع باعث خشم رسانه‌های محافظه‌کار شد.
در اختتاميه هشتمين جشنواره بین‌المللی فيلم ۱۰۰، از نورالدین زرین‌کلک، پدر انیمیشن ایران نیز تجلیل شد.
هنگامی که آزاده نامداری، مجری این مراسم، زرین‌کلک را استاد دانشگاه خطاب کرد و از وی درخواست کرد به‌روی سن بیاید، آقای زرین‌کلک پشت تریبون قرار گرفت و گفت «اینجا مرا به عنوان استاد دانشگاه نام بردند، بله من استاد دانشگاه تهران بودم، اما اخراج شدم.»
سخنان وی با تشویق مردم روبرو شد؛ و زرین‌کلک در ادامه خطاب به مردم گفت: «استاد واقعی شما هستید.»
اما این موضوع باعث خشم رسانه‌های محافظه‌کار شد؛ به طوری که بسیاری از سایت‌ها همچون فارس و کیهان به آن واکنش نشان دادند و با عناوینی چون «صحنه‌اي براي تجليل از يك سينماگر هتاك» و «تجليل و بزرگداشت بيش از حد از نورالدين زرين‌كلك» از آن یاد کردند.
گفتنی است نورالدین زرین‌کلک استاد دانشکده هنرهای دانشکده هنرهای زیبای دانشگاه تهران، در سال ۱۳۸۶ از دانشگاه اخراج شد.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر