۱۳۹۰ اسفند ۱۰, چهارشنبه

لاریجانی: در ماجرای کنفرانس برلین شخصا دستور دادم «آن ماجرای زشت» روشن شود

image

رییس سابق صدا و سیمای جمهوری اسلامی با اشاره به برگزاری کنفرانس برلین در سال ۱۳۷۹، می‌گوید که شخصا دستور پخش و بازپخش برنامه‌ای را داده است تا به گفته‌ي وی، «حوادث زشت آن کنفرانس» نمایان شود.
به گزارش خبرآنلاین علی لاریجانی، رییس فعلی مجلس ایران و مسئول سابق صدا و سیما در خصوص کنفرانس برلین که همزمان با مدیریت وی بر صدا و سیما بوده گفته است: «در آن جلسه [کنفرانس برلین] هم رفتار زشتی رخ داد و هم حرف‌های بد و ضدانقلابی مطرح شد.. ماجرا فصاحت‌بار بود.. نوارهای آن جلسات از دو کانال به دست ما رسید و معلوم شد که برخی از آقایان حتی در نزد اجانب، حرمت منافع ملی را حفظ نکرده‌اند لذا در معاونت سیاسی، برنامه‌ای تدوین شد که حدود نیم ساعت بود و اجمالا ماجرای زشت آن جلسه را روشن می‌کرد.»
وی سپس گفته است که وقتی این برنامه تهیه شد موضوع را با وی درمیان گذاشته‌اند که لاریجانی هم با پخش آن و هم با بازپخش مجدد آن موافقت کرده است.
مدیر سابق صدا و سیما درباره‌ی واکنش‌ها به آن فیلم نیز گفت: «من نظرم این بود که [این برنامه] باید پخش مجدد شود که افراطیون تصور نکنند که صدا و سیما با هیاهو از حرف حق خود عقب‌نشینی می‌کند.»
گفتنی است کنفرانس برلین همایش ۳ روزه‌ای بود که در فروردین ۱۳۷۹ از سوی حزب سبزهای آلمان و به دعوت بنیاد هاینریش بل در خانه‌ی فرهنگ‌های جهان در برلین برگزار شد و برخی از اصلاح‌طلبان نیز در این نشست شرکت کردند و تلویزیون ایران با پخش برنامه‌ای ۳۰ دقیقه‌ای از بخش‌هایی کوتاه و سری شده از حدود ۱۶ ساعت از بعضی سخنرانی‌های نشست‌های کنفرانس به این کنفرانس ابعادی فراگیر بخشید.
در فیلم پخش شده تلویزیون ایران صحنه‌هایی از عریان شدن یک مرد، رقصیدن یک زن، فریادهای مرگ بر جمهوری اسلامی و سران آن و بریده‌هایی از فیلم سخنرانی روزهای مختلف در کنار این صحنه‌ها پخش شد.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر