۱۳۹۰ اسفند ۱۰, چهارشنبه

شاگردان مصباح در روز آخر ترمز بریدند: حقوق حیوانات در اعلامیه حقوق بشر آمده است

imageعکس قدیمی از شاگردان مصباح یزدی-منبع سایت مرتضی آقا تهرانی

بخش تحلیل خودنویس: شاگردان مصباح یزدی درروز آخر تبلیغات انتخابات ترمز بریدند و مکنونات قلبی خود را افشا کردند، ازجمله این شاگردان سیدمحمود نبویان است که از فیزیک و شیمی اسلامی سخن گفته و مدعی شده است «تمام حقوقی که ما برای حیوانات قائلیم، در اعلامیه حقوق بشر آمده است».

گفته‌های سیدمحمود نبویان در روزهای پایانی تبلیغات توجه بسیاری جلب کرده است. این شاگرد مصباح یزدی از علوم از جمله فیزیک و شیمی اسلامی سخن گفته و بدانجا رسیده که «تمام حقوقی که ما برای حیوانات قائلیم، در اعلامیه حقوق بشر آمده است.»

این کاندیدای انتخابات مجلس نهم که درفهرست جبهه پایداری قرار گرفته گفته است: «من به خاطر پایان‌نامه دکترایم مجبور شدم ۳۰ ماده حقوق بشر را چند بار مطالعه کنم اما یک حقی که متعلق به انسانیت انسان باشد، در آن ندیدم.»

ازاین دست سخنان البته درمصاحبه این شاگرد مصباح یزدی دراین مصاحبه بسیار می‌توان یافت و از جمله سخنان او این است که ;
«شما مهندسی عمران و معماری را نگاه کنید. ‌خب ‌فرق ما با گاو این است که گاو مستقیم به طویله می‌رود».

شاگران مصباح البته نه تنها دربیان سخنان شاز خود بلکه درتهدید اصول‌گرایان سنتی هم ترمز بریده‌اند به‌گونه‌ای که مرتضی آقاتهرانی، سرفهرست جبهه پایداری، اصول‌گرایان جبهه متحد به سردامداری محمدرضا مهدوی کنی، رئیس مجلس خبرگان رهبری را به افشاگری نامه‌ها تهدید کرده است.

آقا تهرانی در مورد انتشار نامه‌ای که به مهدوی کنی نوشته گفته است: «من به اعضای جبهه متحد اصول‌گرایان هم پیغام دادم اگر قرار باشد نامه‌ها منتشر شود ما هم نامه‌های زیادی در دست داریم

وی همچنین به فهرست جبهه متحد تاخته و گفته است: «متاسفانه در لیست جبهه متحد اصول‌گرایان فردی را می‌شناسم که صراحتا می‌گوید آقای خامنه‌ای را قبول ندارم این خیانت و نمونه‌ای از نقاق است

مهدوی کنی دبیرکل جامعه روحانیت مبارز درروز آخر تبلیغات انتخابات مجبور به اعتراف درباره اختلاف اصول‌گرایان شده و گفته است: «می‌خواستیم یک جبهه برای اتحاد اصول‌گرایان ایجا کنیم این یک جبهه تبدیل شد به سیزده جبهه.»

این اختلاف تحلیل‌های عجیب سرداران فهرست جبهه متحد را نیز دامن زده است. به گونه‌ای که پرویز سروری از سرداران سابق سپاه و نماینده فعلی تهران این اختلاف را دغدغه امنیتی دانسته است. به این ترتیب اگر روزی اصلاح‌طلبان و اقدامات‌شان برای نظام دغدغه امنیتی محسوب می‌شدند این روزها اختلاف اصول‌گرایان هم به دغدغه‌های امنیتی نظام افزوده شده است.

سروری همچنین ابراز امیدواری کرده که با سامانه‌ای به نام وحدت بتوان زخم‌ها و شکاف در جریان اصول‌گرا را ترمیم کرد.

جبهه متحد اصول‌گرایی گویا چندان هم از نتیجه انتخابات مطمئن نیست برای همین یک روز قبل از انتخابات به راز و نیاز نشسته و اعلام کرده اعضای این جبهه روز پنج شنبه را روزه می‌گیرند. اعضای این جبهه حامیان ضمن دعوت حامیان خود به روزه اعلام کرده‌اند برای ظهور امام زمان، استمرار گفتمان اصول‌گرایی و سلامتی رهبری دعا می‌کنند.

انتخابات مجلس فرصتی برای افشاگری وزاری سابق احمدی‌نژاد علیه او نیز بود. کاظم وزیری هامانه وزیر نفت احمدی نژاد که احتمالا مانند دیگر سیاست‌مداران یزدی محافظه کاری و تاخیر فاز دارد افشاگری درباره احمدی‌نژاد را به یک روز قبل از پایان تبلیغات موکول کرده و گفته که به دلیل منصوب نکردن کردان به قائم مقامی وزارت نفت برکنار شده است. او البته گفته که صدور حکم قائم مقامی برای کردان خیانت بوده است.

اصول‌گرایان گویا یک منتقد آن هم از نوع اصول‌گرا را درمجلس آینده نمی توانند تحمل کنند و به همین دلیل فاطمه رهبر نماینده تهران اعلام کرده که نگران حضور مطهری درمجلس آینده است.

حامیان نظام برای راضی کردن مردم به رای دادن حاضرند به هر چیزی استناد کنند حتی رادیو فردا که از سوی نظام رسانه وابسته به سازمان سیا خوانده می‌شود. روزهای گذشته پست‌های زیادی درفیس‌بوک از یک تصویر منتشر شد که بنری را با این مضمون نشان می داد «رادیو فردا: درصورتی که مشارکت مردم ایران درانتخابات آتی کمتر از ۵۰ درصد باشد آمریکا می تواند به راحتی به ایران حمله کند». این بنرها تحسین خبرگزاری فارس را نیز برانگیخته و این خبرگزاری از آن به عنوان نوآورانه و «کلیشه‌شکنی» در بنرها و پوستر‌های انتخاباتی در این ۳۳سال یاد کرده است.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر