۱۳۹۰ اسفند ۴, پنجشنبه

باوجود انفجار در بازار مسکن: ایران ۲۰۰ هزار واحد مسکونی در عراق می‌سازد

image
در حالی که به‌دنبال نوسانات شدید در بازار ارز و طلا، بازار مسکن نیز به‌شدت ملتهب شده است؛ ایران امروز یادداشت تفاهمی را با عراق در تهران امضاء کرد که براساس آن قرار شد جمهوری اسلامی ۲۰۰ هزار واحد مسکونی در کشور عراق بسازد.
به‌دنبال تلاطم در بازار ارز، برخی مالکان و متقاضیان مسکن برای خرید خانه قبل از سال جدید «هجوم» برده‌اند و به نوشته‌ی «انتخاب» بازار مسکن «در حال انفجار» است.
«انتخاب» نوشته است که در حال حاضر قیمت‌ مسکن روزانه افزایش می‌یابد و بسیاری از فروشندگان هم با مراجعه به بنگاه‌های املاک از فروش واحد خود انصراف می‌دهند.
همچنین مهر هم گزارشی از قیمت انواع آپارتمان در تهران ارائه داده و برای مثال نوشته است که در حال حاضر «قیمت یک واحد آپارتمان ۳۵ متری در اتوبان آهنگ با عمر ۱۱سال۵۶ میلیون تومان» است.
اما بحرانی شدن بازار مسکن باعث چاره‌جویی مقامات ایران نشده و در مقابل، ایران امروز یادداشت تفاهمی را با عراق امضاء کرد که براساس آن قرار شد جمهوری اسلامی ساخت ۲۰۰ هزار واحد مسکونی را برعهده بگیرد.
به گزارش خبرگزاری مهر، علی نیکزاد، وزیر راه و شهرسازی ایران، امروز در مراسم امضای تفاهمنامه میان ایران و عراق گفت: «در این تفاهم نامه، مقرر شده یک شرکت ایرانی در کشور عراق مسیر مهران (بدره به کوت) به طول ۹۰ کیلومتر بسازد و در کنار آن همکاری در خصوص تحقیقات در ابعاد ساختمان، راه و آسفالت با کشور عراق همکاری شود.»
گفتنی است وزیر مسکن و آبادانی عراق هم در حین امضای این تفاهمنامه از مقامات ایران خواست که یک نمونه عینی مسکن سریعا در عراق ساخته شود.
محمد صاحب الدراجی گفت: «پیشنهاد مورد نظر ما ساخت یک مسجد است تا علاوه بر بازاریابی ثوابی هم به سازندگان برسد.»

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر