۱۳۹۰ اسفند ۷, یکشنبه

بازداشت دانشجوی معترض دانشگاه یاسوج با لب‌های دوخته


براساس گزارش منابع خبری مخالف دولت ایران یک دانشجوی معترض دانشگاه یاسوج، با لب‌های دوخته بازداشت شد.
طبق تصاویر و ویدئوی منتشر شده داریوش جلالی، دانشجوی رشته مهندسی مواد دانشگاه یاسوج، در اعتراض به «وضعیت حقوقی خود و سایر دانشجویان» این دانشگاه در اقدامی کم سابقه در ایران لب‌های خود را دوخته و خود را با زنجیر به نرده‌های دانشگاه بسته بود.
براساس گزارش ادوارنیوز داریوش جلالی، دانشجوی ورودی سال ۸۸ دانشگاه یاسوج، که سال گذشته درپی تظاهرات ۲۵ بهمن به مدت سه ماه زندانی شده بود روز ۳۰ بهمن در اعتراض به وضعیت خود و دیگر دانشجویان این دانشگاه لب‌های خود را دوخت.
در ویدئوی منتشر شده این دانشجوی معترض در پاسخ به سؤال یکی از دانشجویان که دلیل این حرکت اعتراضی او را «اوضاع دانشگاه» می‌پرسد، به نشانه مثبت سر تکان می‌دهد.
طبق این گزارش نیروهای انتظامی و امنیتی دانشگاه یاسوج پس از آگاهی از اقدام آقای جلالی، این دانشجوی معترض را «مورد ضرب و شتم قرارداده، زنجیرهای او را پاره کرده و او را از دانشگاه خارج کردند.»
از زمان بازداشت آقای جلالی تاکنون اطلاعی از وضعیت او در دست نیست و مشخص نیست که او را به کجا منتقل کرده‌اند.
داریوش جلالی در زمان این حرکت اعتراضی، در بیانیه‌ای گفته است : پای خود بسته‌ام چرا که دویدنم به جایی نرسید. هر چه فریاد زدم کسی نشنید، گفتم شاید سکوتم را بشنوند، هر چه دویدم کسی ندید، گفتم شاید به غل نشستنم را ببینند.
براساس گزارش‌ها این دانشجوی معترض و هفت دانشجوی دیگر دانشگاه یاسوج در سال ۸۸ برای مدتی معلق از تحصیل شده بودند.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر