۱۳۹۱ فروردین ۲۴, پنجشنبه

کارگران ایرانی در تلاش برای برگزاری تظاهرات پس از هفت سال

image
در حالی که طی روزهای اخیر اعتراضات کارگری در ایران افزایش یافته است، کارگران ایرانی در تلاش هستند که پس از هفت سال به مناسبت روز کارگر راهپیمایی برگزار کنند.
عضو هيات مديره كانون شوراهاي اسلامي كار استان تهران اعلام كرد: درخواست مجوز برگزاري راهپيمايي روز كارگر را هفته آينده به وزارت كشور ارائه مي‌كنيم.
۱۱ ارديبهشت مصادف با اول ماه می، روز جهاني كارگر است و طبق قانون اساسي جمهوری اسلامی كارگران مي‌توانند در اين روز خواسته‌هاي صنفي خود را به گوش مسئولان برسانند.
این در حالی است که دولت ایران هفت سال است كه به دلايل سياسي از برگزاري تجمع در اين روز خودداري مي‌كند. دهقان‌كيا به خبرگزاری کار ایران گفته است: طبق اصل ۲۷ قانون اساسي دولت بايد اجازه برگزاري راهپيمايي را به كارگران در روز جهاني كارگر بدهد در غير اين صورت بر خلاف موازين قانون اساسي عمل خواهد كرد.
طی روزهای آغازین امسال، چندین تجمع اعتراضی در مقابل ساختمان‌های دولتی در تهران برگزار شده است.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر