۱۳۹۱ اردیبهشت ۱۱, دوشنبه

وزارت نفت: دزدهای سایبری را می‌شناسیم ولی نمی‌گوییم!

imageپدافند غیرعامل یا دفاع غیرعامل (به انگلیسی: Passive Defense) به مجموعه اقداماتی اطلاق می‌گردد که به کارگیری جنگ افزار نیاز ندارد و با اجرای آن می‌توان از وارد شدن خسارات مالی به تجهیزات و تاسیسات حیاتی و حساس نظامی و غیرنظامی و تلفات انسانی جلوگیری نموده
در پیِ حمله‌‌ی گسترده‌ به شبکه اینترنتی داخلی وزارت نفت، که منجر به تشکیل «ستاد بحران» شد، حالا حمدالله محمدنژاد معاون وزیر نفت می‌گوید که خسارت زیاد نبوده و ماهیت حمله‌‌کنندگان شناسایی شده است.
او اما می‌گوید که این اسامی قابل اعلام نیست، چرا که «روی آن کار می‌کنیم».

جانشین وزیر نفت در حوزه پدافند غیرعامل، که کمتر از یک ماه از
نصب او در این مقام می‌گذرد، گفته که قصد آن‌ها «دزدی و تخریب اطلاعات بود» که طراحان آن مقاصد «خاصی» را دنبال می‌کرده اند.

خبرگزاری تندروی «
فارس» از او در زمینه بی‌توجهی صنعت نفت به هشدارهای تیم‌های رسمی حفاظت سایبری در کشور پرسیده که او گفته این مشکلات با کمک گرفتن از همه تیم‌ها و مختصصان رفع می‌شود و این یک بحث «ملی» است. چند روزِ پیش گفته شد که کارشناسان شرکت متروی تهران برای یاری فراخوانده شده بودند
.
خبرگزاری مهر دوشنبه‌ی گذشته،
خبر داده بود که بعدازظهر روز یکشنبه، این حمله صورت گرفته اما از ورود ویروس به سامانه‌های اصلی اینترنتی جلوگیری شده است. این ویروس، که برخی اخبار آن را «وایپر» نامیده بودند، حداقل ۸ سیستم ارتباطی اینترنتی این شرکت را به طورِ کامل قطع کرده بود.
پدافند غیرعامل
، به مجموعه اقداماتی گفته می‌شود که به کارگیری جنگ افزار نیاز ندارد و با اجرای آن می‌توان از وارد شدن خسارات مالی به تجهیزات و تاسیسات حیاتی و حساس نظامی و غیرنظامی و تلفات انسان جلوگیری نموده و یا میزان این خسارات و تلفات را به حداقل ممکن کاهش داد.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر