۱۳۹۱ اردیبهشت ۱۱, دوشنبه

مجلس مصر شوهر دادن دختر مرده را هم تصویب کرد!

image

با وقوع طوفنده‌ی بهار عربی در مصر ، خوشبختانه همه چیز با موفقیت به سیصد سال قبل از اسلام بازگشت و مجلس مصر در یک حرکت کوبنده هم‌خوابی با همسر مرده تا ۶ ساعت پس از مرگ را کاملاً حلال اعلام کرد. این مجلس افزود از آنجا که زن تا شش ساعت بعد از مرگ هنوز تنش گرم است و حالی‌اش نمی‌شود که مرده و نیز از آنجا که شوهر او ممکن است بر اثر مرگ همسرش آنقدر ناراحت شده باشد که قبل از اینکه سراغ زن چهارمش برود خدای نکرده توی راه اتفاقی برایش بیفتد لذا لازم است بلافاصله پس از مرگ همسر فرصت را از دست نداده و از آنجا که فقط شش ساعت تا حرام شدن مال وقت دارد ، هر کاری که در زمان حیات مرحومه با او کرده و نکرده و چه‌بسا که می‌خواسته بکنه ولی مرحومه وقتی زنده بوده اجازه نمی‌داده ، همه را یک‌جا با خیال راحت به انجام برساند و سپس با دلی شاد و قلبی مطمئن برای همسر میت و فداکارش عزاداری بکند.
به همین مناسبت اعضاء مجلس مورد اشاره پس از سه بار تکبیر و راهپیمائی انقلابی در صحن مجلس و تجدید بیعت با آرمان‌های شعب ابی طالب ، به صندلی‌هایشان برگشتند و فوراً طرح شوهر دادن دختر مرده را با سه فوریت تصویب و بعد مطرح کردند . بر اساس این طرح جدید پدر می‌تواند دخترش را تا ده ساعت پس از مرگ به هر کسی که دلش خواست شوهر بدهد و در ازاء آن بر اثر شدت تألمات وارده و اندوه جانکاه غم از دست دادن فرزند ، دو هزار پوند پول بگیرد . پدر مربوطه همچنین طبق قانون می‌تواند هزینه تشییع جنازه و سه و هفت و چهل و مسجد و روضه‌خون و آمپلی فایر و اینها را هم از داماد دختر مرده‌اش بگیرد . با تصویب این طرح مجلس مصر ابراز امیدواری کرد که واقعاً دیگر هیچ فرزند دختری در مصر حتی بعد از مرگش روی زمین نماند. توضیحاً اینکه در یک جاهائی مثل مصر بطورکلی «فرزند» به چیزی اطلاق می‌شود که خدای نکرده جنسیتش هیچ چیزی جز پسر نباشد.
به اعتقاد ناظران بهار عربی، اگر وضع همینطوری پیش برود احتمالاً تا سه ماه دیگر مجلس مصر با استعانت از احادیث و روایات مربوط به «ما شما را از دو جنس نیافریدیم جز برای عشق و حال» یک قانون دیگر هم تصویب می‌کند که طی آن شوهر هر وقت که دلش خواست می‌تواند برود زنش را از قبر دربیاورد صفا بکند . بر این اساس طرح تولید قبرهای دستگیره‌دار برای باز و بسته کردن راحت و ورود و خروج آسانتر به قبر و تعبیه‌ی تخت و لحاف برای مرحومه در قبر در دستور کار قرار گرفته و شوهر حق دارد جهت غلبه بر نفسانیات ، هر دفعه تا سه ساعت بقایای زنش را بغل نموده و تند تند عزاداری بکند . این ناظران با بیان اینکه دوره‌ی حسنی مبارک هر جوری که بود لااقل مجلس از این چیزهای عجیب غریب تصویب نمی‌کرد ابراز امیدواری کردند با «بیداری اسلامی» در الباقی کشورهائی که الآن تابستان عربی است و هنوز بهار نشده ، زن به جایگاه رفیع واقعی خود مربوط به ششصد سال قبل از حمله‌ی اسلام به کره زمین برگردد!

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر