۱۳۹۱ اردیبهشت ۹, شنبه

مجلس نمایندگان آمریکا تصویب کرد: «طرح تبادل و حفاظت اطلاعات سایبری»

imageطرح: فوربز

با بالاگرفتن خبرِ حملات سایبری در طی‌ چند هفته‌ی گذشته، حالا مجلس نمایندگان آمریکا طرحی را تصویب کرده‌اند که در صورتی که به فردی شک کنند، می‌توانند اطلاعات خصوصی او را در اختیار داشته باشند.

این طرح،‌ سیسپا نام دارد که مخفف «طرح تبادل و حفاظت اطلاعات سایبری» ‌است. دولتِ ایالات متحده با این قانون مخالف است و گفته که در زمان تصویب نهایی، آن را وتو خواهد کرد.
برخلاف دولت اما، ۸۰۰ شرکت‌ بزرگ، از جمله فیس‌بوک و مایکروسافت و اینتل به حامی این طرح هستند. طرحی که به گفته مخالفان، باعث می‌شود که دولت در حریم شخصی افراد دخالت کند.
بیبیسی گزارش داده که تعدادی از کارشناسانی که در جلسه حضور داشتند گفته اند که ایران ممکن است از حملات سایبری برای تلافی ویروس رایانه‌ای استاکس‌نت که در سال ۲۰۱۰ تاسیسات اتمی ایران را هدف قرار داد استفاده کند.
همچنین طی چند روز گذشته شرکت نفتِ ایران، با حمله‌ سایبری مواجه شده است. حمله‌ای که موجب شد «ستاد بحران» تشکیل شود و مسئولان فنی شرکت متروی تهران هم به کمک شرکت نفت بشتابند. پیش‌از آن شرکت کشتیرانی ایران هم مورد حمله سایبری قرار گرفته بود. همچنین پس از سخنرانی تازه‌ی باراک اوباما، رئیس‌جمهور آمریکا مبنی بر تحریم شرکت‌های اینترنتی که با فناوری‌شان به سرکوب کمک می‌کنند، شرکت داتک که مدعی‌ست ۲۵ درصد بازار اینترنت را در ایران در اختیار دارد، به اتهام سرقت اطلاعات برای سپاه مورد تحریم قرار گرفت.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر