۱۳۹۱ اردیبهشت ۷, پنجشنبه

اشاره وزیر خارجه فرانسه به اقدام نظامی علیه سوریه

image
وزیر امور خارجه فرانسه گفته است که اگر طرح سازمان ملل در سوریه نتیجه‌بخش نباشد، نمی‌توان به رژیم سوریه اجازه داد دنیا را به چالش بکشد و باید به مرحله دیگری برای متوقف کردن تراژدی سوریه وارد شد.

آلن ژوپه، وزیر امور خارجه فرانسه، دیروز گفت که در حال حاضر طرح کوفی عنان برای سوریه به طور جدی به خطر افتاده و خواستار استفرار ناظران بین‌المللی در این کشور طی پانزده روز - و نه طی سه ماه - شد.
ژوپه گفت: اوضاع در سوریه به خوبی پیش نمی‌رود و و طرح کوفی عنان به طور جدی در خطر است ولی هنوز شانس برای استقرار سیصد ناظر ظرف مدت دو هفته و نه سه ماه وجود دارد.
در حالی که قرار است گزارش بعدی کوفی عنان روز پنجم می ارائه شود وزیر امور خارجه فرانسه این روز را «لحظه واقعیت» توصیف کرد.
وی با اشاره به امکان برخورد نظامی با حکومت سوریه گفت: اگر طرح سازمان ملل موفق نباشد نمی‌توان گذاشت تا رژیم اسد ما را به چالش بکشد و باید به مرحله دیگری برای توقف تراژدی در سوریه گذر کرد.
وزیر خارجه فرانسه گفت که حکومت اسد به تعهداتش احترام نمی‌گذارد. خشونت ادامه دارد و ناظران نمی‌توانند در این کشور به فعالیت خودشان بپردازند. این وضعیت برای مدت طولانی نمی‌تواند ادامه داشته باشد.
این مقام دولت فرانسه همچنین به فصل هفتم منشور سازمان ملل، اشاره کرده است که به تصمیم نظامی شورای امنیت به هنگام به خطر افتادن صلح جهانی مربوط می شود.
آلن ژوپه به تازگی به صورت تلفنی با کوفی عنان گفت‌وگو کرده و بر استقرار هر چه سریع‌تر ناظران بین‌المللی در سوریه تأکید کرده است.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر