۱۳۹۱ اردیبهشت ۵, سه‌شنبه

طعنه توکلی به احمدی‌نژاد: گوجه در نارمک هم گران شد!

image
امروز نمایندگان مجلس به اجرای فاز دوم هدفمندی یارانه‌ها اعتراض کردند؛ احمد توکلی با طعنه به احمدی‌نژاد که قبلا در واکنش به گرانی قیمت گوجه فرنگی گفته بود «بروید از محله ما بخرید که ارزان است»، گفته است: «افزایش قیمت گوجه فرنگی امروزه به نارمک هم رسیده است.»

امروز در جلسه بررسي اجراي فاز دوم هدفمندي يارانه‌ها در مجلس، تعدادی از نمایندگان درباره افزایش قیمت‌ها و تورم در ایران سخن گفته‌اند.
رئیس مرکز پژوهش مجلس شورای اسلامی گفته است: اگر ترمز حرکت دولت را مجلس در اختیار نگیرد همچنان افزایش تورم را در کشور خواهیم داشت.
احمد توکلی ادامه داده است: اعتراضات مردم خیلی شدید است. طوری شده است که مردم می‌گویند اجرای قانون اساسی باید متوقف شود، چرا که نتوانستیم آن را به درستی اجرا کنیم.
وی با اشاره به اظهارت محمود احمدی‌نژاد که قبلا در واکنش به گرانی قیمت گوجه فرنگی گفته بود «بروید از محله ما بخرید که ارزان است»، تأکید کرد: افزایش قیمت گوجه فرنگی امروزه به نارمک هم رسیده و حتی صدای دولتی‌ها هم در آمده است.
وی اضافه کرد: وقتی اقدامات دولت در رابطه با اجرا قانون هدفمندی یارانه‌ها شروع شد، فکر نمی‌کردیم تورم این چنین بالا رود.
الیاس نادران نیز در ارتباط با دستور جلسه امروز که مربوط به فاز دوم هدفمندی یارانه‌ها بود، گفت: به استناد گزارش‌های کار‌شناسی شده وقتی اعلام ‌می‌کنند تورم ۲۰ درصد اثرش بر دهک‌های پایین بیش از دو برابر است یعنی هر خانوار ۴۰ درصد قدرت خریدش را از دست می‌دهد.
وی ادامه داد: بنا بر این بوده است که فقط از مابه التفاوت حامل‌های انرژی و درآمدهای حاصل از آن هزینه شود. اما در این ناحیه چندین تخلف صورت گرفته است که آثار تورمی شدید را موجب شده‌اند.
مصباحی مقدم دیگر نماینده مجلس هم گفته است: اجرای نادرست قانون هدفمندی یارانه‌ها افزایش قیمت داخلی را در بر داشت، به گونه‌ای که آمارهای داخلی و بین‌المللی این را به وضوح بیان ‌می‌کند.
وی افزود: واریز یارانه در خانوار‌ها ۳۰۰ میلیارد هزینه در بر داشت که اکثر آن از پول فروش نفت پرداخت شد، که اگر این مبلغ ضربدر ۶/۴ کنیم ۵۵ هزار میلیارد تومان نقدینگی به وجود ‌می‌آید، اما در این زمینه عرضه‌ای را شاهد نبودیم و باعث تورمی چشمگیر در کشور شد.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر