۱۳۹۱ اردیبهشت ۱۱, دوشنبه

روزنامه ایران و «سانسور» نام مشایی از دادگاه اختلاس

image
روزنامه ایران در گزارش خود از هشتمین دادگاه اختلاس بزرگ بانکی نام «اسفندیار رحیم مشایی» نزدیک‌ترین فرد به احمدی‌نژاد و به گفته اصول‌گرایان هوادار رهبر، «لیدر جریان انحرافی» را سانسور کرد. در این دادگاه یکی از متهمان به طور مفصل درباره مشایی صحبت کرده بود.
تابناک گزارش داده است که ارگان مطبوعاتی دولت بخش‌هایی از اعترافات متهم «الف. گ» را که مربوط به دیدار‌هایش در هتل لاله با مشایی بوده را سانسور کرده است.

این در حالی است که روزنامه‌های تهران امروز به درگیر شدن مقامات بلند پایه دولتی در دادگاه اختلاس اشاره کرده‌اند. از جمله روزنامه «اعتماد» تیتر زده است:
«پای مقامات ارشد دولتی هم به دادگاه اختلاس باز شد» و یا روزنامه جوان تی‌تر زده است: «کاری که الف. م پشتش باشد مناقصه ندارد.»

گفتنی است در جریان جلسه دادگاه متهم «الف. گ» در اعترافاتش گفته است من ششم محرم دو سال قبل با «الف. م» در هتل لاله جلسه داشتم اما او تمام جلسه خواب بود. متهم همچنین در پاسخ به این سوال قاضی که آیا مناقصه برگزار شد، گفت:
«کاری که "الف. م" پشتش باشد اصلا مناقصه ندارد. ما با او کاری نداریم اما او پدر ما را در آورده است.»


این متهم اختلاس ادامه داده است:
«من جریان انحرافی را بسیار قوی می‌دیدم. در این پرونده، ۴۰ میلیارد تومان اصلا معلوم نبود قرار است به چه کسی داده شود. موضوع جلسه شب در هتل لاله را به بعضی از دوستانم گفته بود.»
این در حالی است که روزنامه ایران در گزارش خود به هیچکدام از این موارد اشاره‌ای نکرده است.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر