۱۳۹۱ اردیبهشت ۵, سه‌شنبه

حضور «هر نوع» افغانی در استان مازندران ممنوع شد!

image
طبق گزارشی که در پورتال خبری وزارت کشور منتشر شده است، با تصویب یک مصوبه ویژه حضور کلیه اتباع افغانستان، اعم از مجرد، متاهل، دارای مجوز، بی مجوز، و حتی دارای گذرنامه در سرتاسر استان مازندران ممنوع گردیده است و نیروی انتظامی آغاز به «پاکسازی» این استان از اتباع افغانستان کرده است. طبق این مصوبه حتی افغان هایی که با زنان ایرانی ازدواج شرعی کرده اند تا ۳۰ خرداد ماه فرصت دارند تا «دست همسران خود را بگیرند و از مازندران خارج شوند.»


طبق خبری که در پورتال خبری وزارت کشور به گزارش از اداره كل امور اتباع و مهاجرين خارجي منتشر شده است، «سيد تقي شفيعي»، مدیر کل مهاجران و اتباع خارجی استانداری مازندران صبح پنج شنبه بیست و چهارم فروردین در كارگروه ساماندهي اتباع خارجي در آمل با اشاره به اينكه در سال ‌جاري يك مصوبه اولويت‌دار براي خروج اتباع خارجي در مازندران اجرايي شده است، اظهار داشت: بر اساس مصوبه شوراي تامين مازندران و تاييد آن از سوي كارگروه كشوري، مازندران به‌عنوان تنها استان ممنوع براي حضور اتباع مجاز و غيرمجاز افغاني شناخته شده است.



وي با بيان اينكه بر اساس اين مصوبه، تمام اتباع افغاني تا تاريخ ۳۰ خرداد امسال فرصت حضور در مازندران را دارند، افزود: اين قانون شامل تمامي افغان‌هاي مجرد، متاهل، داراي مجوز، غيرمجوز، و حتي داراي گذرنامه مي‌شود.

شفيعي با اشاره به اينكه امروز يك گروه دامادهاي تحميلي ناشي از ازدواج غيرقانوني با دختران ايراني با افغاني‌ها تشكيل شده است، يادآور شد: تعدادي از اين ازدواج‌ها شرعي و برخي نيز قانوني است.

شفيعي با اعلام اينكه اين دامادها نيز بايد دست همسران خود را بگیرند و از مازندران خارج شوند، بيان كرد: گروهي كه ازدواج قانوني كردند در اين طرح قرار ندارند.

وي با اشاره به اينكه قانون نيروي انتظامي را ملزم كرده‌ است كه نسبت به دستگيري و اخراج اين اتباع از مازندران اقدام كند، افزود: همه موظف به اجراي اين قانون و پاكسازي استان از اين اتباع هستيم.

شفيعي با بيان اينكه اين مصوبه يك فرصت طلايي براي مازندران در راستاي پاكسازي استان از اتباع بيگانه است، گفت: امروز ديگر حضور افغان‌ها براي مازندران يك تهديد به شمار مي‌رود.

وي با اعلام اينكه نبايد اجازه داد گروهي در راستاي تغيير فرهنگ استان تلاش كنند، گفت: مازندران به دليل گردشگرپذير بودن نمي‌تواند حضور اين اتباع را بپذيرد.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر