۱۳۹۱ اردیبهشت ۱۱, دوشنبه

پرونده‌سازی جدید کیهان؛ نوبت به «شهر کتاب» رسید

image
روزنامه کیهان در ادامه پرونده‌سازی‌های مرسوم خود اینبار به سراغ موسسه «شهر کتاب» رفته است و این کتاب فروشی‌ها را مملو از «کتاب‌های خاص از افراد روشنفکر خارج نشین ترک وطن کرده با محتوایی مملو از نسخه‌های پیچیده شده برای تغییر و براندازی» و همچنین پاتوق سفارت خانه‌های اروپایی نامیده است.
روزنامه کیهان در گزارشی که تاکنون دو بخش از آن منتشر شده، به موسسه «شهر کتاب» وابسته به شهرداری تهران تاخته است. این در حالی است که کتاب فروشی‌های شهر کتاب تنها به ارایه آثاری می‌پردازند که با مجوز وزارت ارشاد منتشر می‌شوند.

در بخشی از این گزارش آمده است: «خط مشی موسسه شهر کتاب کاملا مبتنی بر رویکردهای سکولار و مروج فلسفه سرمایه داری لیبرال است. نگاه کنید که چه کسانی لیست پیشنهاد کتابخوانی نوروزی را برای شهر کتاب تهیه کرده‌اند؛ مجتبی پورمحسن (نویسنده و روزنامه نگار فعال رادیو زمانه که وابستگی آن به سرویس اطلاعات و امنیت هلند آشکار است) در کنار علی اصغر سیدآبادی (دبیر سرویس فرهنگی روزنامه‌های زنجیره‌ای عصر اصلاحات و عضو ارشد حزب مشارکت) به همراه هومن پناهنده (نویسنده نشریات سکولار و عضو حلقه کیان) و مهشید نونهالی (رفیق رامین جهانبگلو و مرتبط با سفارتخانه‌های خارجی) و رضا شکرالهی (نویسنده چپ کرده‌ای که با پوزش از همه خوانندگان باید بگویم ایشان بچه‌های انقلاب را «عرزشی» می‌داند!) و... لیست «پیشنهاد کتابخوانی برای نوروز» شهر کتاب را تدوین کرده‌اند. در آثاری که پیشنهاد شده، غیر از تقدیس و ترویج علوم انسانی غرب، رمان‌هایی با مضامین اروتیکال و زرد وجود دارد و وجه غالب آثار پیشنهادی این چهره‌ها نیز، برآیندی جز ترویج انگاره‌ها و ایده‌های غیردینی ندارد.»

کیهان همچنین تاسیس شهر کتاب را به پیشنهاد محمد خاتمی رئیس جمهور سابق دانسته است و می‌نویسد: «اگر به ریشه‌های تاریخی تاسیس شهر کتاب برگردیم، می‌بینیم که این یک «خطا» نیست، بلکه به تعبیر آقای حسین شریعتمداری یک «خط» است. شهر کتاب سال ۱۳۷۴ با حمایت سیدمحمد خاتمی که آن هنگام مشاور آقای هاشمی و رئیس سازمان اسناد و کتابخانه ملی بود، تاسیس شد. چهره‌هایی مانند «فخرالدین انوار» (عضو هیات امناء) و سیدمحمد بهشتی که اساسا از بانیان مافیای سرمایه داری در سینما و از حامیان لیبرالیسم فرهنگی بودند یا صادق خرازی (مشاور خاتمی و همراه سفرهای خارجی او) در راه‌اندازی و پیشبرد شهر کتاب مشارکت فعال داشتند.»

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر