۱۳۹۱ فروردین ۲۸, دوشنبه

شورای امنیت به سوریه ناظر می‌فرستد

image
شورای امنیت روز شنبه قطعنامه‌ای را به تصویب رساند که بر اساس آن گروهی ۳۰ نفره از ناظران برای نظارت بر آتش‌بس به سوریه اعزام می‌شود.
قطعنامه ۲۰۴۲ شورای امنیت در حالی به تصویب رسیده که کوفی عنان، نماینده ویژه سازمان ملل در امور سوریه پیش‌تر از لزوم این ماموریت و از آمادگی همکاران خود برای انجام آن خبر داده بود.
به نوشته دویچه‌وله، قرار است با تصویب قطعنامه‌های دیگر، تعداد این افراد به تدریج به ۲۰۰ تا ۲۵۰ نفر افزایش یابد.
همچنین العربیه گزارش داده است: بر اساس این قطعنامه همه طرف‌های درگیر باید برای تأمین امنیت و آزادی بازدید ناظران از مناطق مختلف تلاش کنند.
شورای امنیت تاکید کرده است در صورت شکست اجرای بندهای طرح عنان اقدام‌های دیگری برای توقف خشونت‌ها به کار خواهد بست.
علی‌رغم اعلام آتش‌بس در سوریه،به تازگی حدود۲۰ نفر در درگیری‌ها کشته شده‌اند.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر