۱۳۹۱ فروردین ۲۶, شنبه

به‌سلامتی نتیجه‌ی «کار» جلیلی با کاترین اشتون مثبت شد!

image


به میمنت و شگون سخنگوی کاترین اشتون از قول آزمایشگاهی در ترکیه گفت دور اول مذاکرات 1+5 با ایران «مثبت بود». وی نگفت که این مذاکرات که قرار بود اصلاً برگزار نشود ولی چون خیلی چیزهای دیگر هم قبلاً قرار بود که الآن دیگر قرار نیست، برگزار شد، حالا قرار است تا کی طول بکشد. مایکل مان با تاکید بر اینکه این تازه دور اولش بود حالا کجاشو دیدی، افزود امیدواریم برای دوم مذاکرات که احتمالاً هفت هشت سال دیگر همین موقع‌ها اتفاق می‌افتد در مورد محل برگزاری گفتگوها کمتر از یکماه خشتک همدیگر را دربیاوریم. وی برگزاری نشست در استامبول و اصولاً هرگونه نشستن در این محل را گام مهمی در حل بحران هسته‌ای ایران دانست و ابراز امیدواری کرد که رجب اردوغان که اخیراً با حفظ سمت بعنوان پستچی اوباما هم بین واشنگتن و خیابان فلسطین رفت و آمد می‌کند در سفر بعدی‌اش به ایران چندتا عکس هم با هاشمی رفسنجانی بگیرد.

مایکل مان دلیل مثبت شدن مذاکرات را استفاده از مترجم عربی برای فهمیدن حرفهای مقامات ایرانی ذکر کرد و گفت هزار ماشالا جلیلی خیلی خوب قرآن می‌خواند. سخنگوی مربوطه همچنین آمادگی خود و بقیه‌ی کسانی که در شش سال گذشته اساساً سر کارند برای برگزاری دورهای بعدی مذاکرات در محل شعب ابی طالب اعلام نمود و تصریح کرد اگر ما خبر داشتیم که مفاتیح الجنان، غیر از باز کردن بخت و قبولی کنکور و رفع تب یونجه حتی بحران هسته‌ای را هم می‌تواند حل بکند، با بچه‌های 1+5 می‌رفتیم هفت هشت ده جلد می‌خریدیم. مایکل مورد اشاره با اشاره به چند بیت از غزل‌های امام راحل که در جریان مذاکرات هسته‌ای خوانده شد افزود اتفاقاً یکی از دلائل اینکه مذاکرات مثبت شد همین بود که ما قبل از مذاکره، برای اطلاع بیشتر از دلیل اینهمه فعالیت‌های صلح آمیز ایران، وصیت‌نامه سیاسی الهی حضرت امام را سه دور خوانده بودیم.

به همین مناسبت و در راستای مثبت بودن زیاد، امریکا سه ناو هواپیمابر دیگر که از قبلی‌ها یک کمی گنده‌تر هستند به خلیج فارس آورد و بلافاصله سردار فیروزآبادی آمادگی خود و سایر هم‌نوعانش را برای شخم زدن زمین‌های اسرائیل اعلام کرد. وی با بیان اینکه واحد عملیات راهبردی سپاه قادر است گاوآهن‌هائی بسازد که بشود جاهای بزرگتر از اسرائیل را هم شخم زد، هرگونه حضور نیروهای امریکائی در منطقه را نشانه‌ی فروپاشی امریکای جهانخوار نامید و افزود با وارد شدن این ناو آخریه به خلیج فارس، الآن دقیقاً سه هفته و دو روز و یازده ساعت تا نابودی کامل امریکا وقت باقی مانده است. وی که از بالای جرثقیل شخصی خود حرف می‌زد در مورد اینکه چرا وقتی امریکا ناو می‌آورد مذاکرات مثبت می‌شود چیزی نگفت!

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر