خبرگزاریها از ارسال تعداد زیادی پیامک (اسام اس) توسط سازمان هدفمند سازی یارانهها به مردم از شب گذشته خبر میدهند، که در آن خواسته شده تا دریافت کنندگان با مراجعه به وبسایت این سازمان از دریافت یارانه نقدی انصراف دهند. این اخبار واکنش رسانههای اصولگرا را برانگیخته است.
به گزارش خبر آنلاین متن این پیامک به این شرح است: آقای/خانم.... نظر به تمکن مالی لطفا جهت انصراف از دریافت یارانه به سامانه refahi. ir مراجعه کنید سازمان هدفمندسازی یارانهها.
فارس در این باره نوشته است: در حالی که پیش از این اعلام شده است، دولت با متمکنین مکاتبه خواهد کرد تا به صورت داوطلبانه از دریافت یارانه انصراف دهند، در این پیامک اشارهای به داوطلبانه بودن انصراف نشده است و متن پیامک اینگونه القا میکند که انصراف اجباری است. از بعدازظهر دیروز تماسهای مکرر از سوی برخی اقشار مردم با خبرگزاری فارس گرفته شد که اعلام میکردند علیرغم اینکه کارگر سادهای با حداقل حقوق و مستاجر هم هستند، ولی در این پیامک به آنها لقب متمکن داده شده و خواستار انصراف آنها از در یافت یارانه شدند.
این خبرگزاری نزدیک به سپاه پاسداران در ادامه آورده است: با وجود ارسال پیامکهای فراوان از سوی سازمان هدفمندی یارانهها مبنی بر انصراف از دریافت یارانهها، مسئولان این سازمان پاسخگو نیستند و تماسهای مکرر خبرنگار فارس با بهروز مرادی مدیرعامل سازمان هدفمندی یارانههای بیجواب مانده است.
به نظر میرسد کسری بودجه دولت و بار سنگین مالی پرداخت یارانه، دلیل اصلی این اقدام باشد.
هیچ نظری موجود نیست:
ارسال یک نظر