هری رید رییس اکثریت سنای امریکا اعلام کرده است لایحه تشدید تحریمهای اقتصادی علیه ایران را، که کمیته بانکداری سنا پیشتر تصویب کرده بود، به رای خواهد گذاشت.
هری رید، سناتور دمکرات، روز سه شنبه در جلسه علنی سنا گفت: «من درباره روشن بودن نیاز امریکا به کاهش وابستگی به نفت خارجی صحبت کرده ام. اگر کسی به دلیل بیشتری نیاز دارد کافی است فقط به رژیمهایی که از اعتیاد جهانی به نفت سود می برند نگاه کند. برای مثال به ایران که از منافع حاصل از فروش نفت برای حمایت از تروریسم در سراسر جهان و برنامه تسلیحات اتمی خود استفاده می کند. بنابراین برای سنا مهم است که برای تشدید تحریمها علیه ایران حالا و به سرعت عمل کند. این تحریمها در حالی که ما برای بازداشتن ایران از تهیه تسلیحات اتمی، تهدید اسراییل و در نهایت به خطر انداختن امنیت ملی امریکا کار می کنیم، ابزاری اساسی است. ما باید نسبت به آنچه در ایران می گذرد هوشیار باشیم. تنها راه برای جاافتادن تحریمها تصویب یک لایحه مورد حمايت دو حزب است که در کمیته بانکداری سنا به اتفاق آرا تصویب شد. تصویب آن به بازداشتن ایران از تهیه تسلیحات اتمی کمک خواهد کرد و هدفی است که ما همه باید با آن موافقت کنیم.»
هری رید افزود، دمکراتها برای شتاب بخشیدن به بررسی و تصویب لایحه از پیشنهاد متمم بر آن خودداری خواهند کرد. وی سناتورهای جمهوریخواه را ترغیب کرد که آنها نیز چنین کنند.