۱۳۹۱ فروردین ۱۱, جمعه

انتشار کتابی «پاچه‌خارانه» برای خامنه‌ای در کمتر از ۴ روز

image
هنوز سال جدید آغاز نشده، کتابی با موضوع «تولید ملی، حمایت از کار و سرمایه ایرانی» در عرض ۴ روز منتشر شد؛ کتاب‌سازی بر اساس نامگذاری‌هایی که خامنه‌ای اعلام می‌کند، هر سال از سوی جمهوری اسلامی برای خوشایند وی صورت می‌گیرد.
این سال‌ها روند صدور مجوز برای انتشار کتاب از سوی وزارت ارشاد به حدی کند شده که بازار نشر ایران را راکد کرده است، اما در همین شرایط کتاب‌هایی با سرعت برق و باد برای چاپلوسی مقامات ایران به خصوص رهبر جمهوری اسلامی منتشر می‌شود.
نوروز امسال نیز در پی نامگذاری سال جدید با عنوان سال «تولید ملی، حمایت از کار و سرمایه ایرانی» از سوی خامنه‌ای، کتابی با همین موضوع طی فقط چهار روز منتشر شد.
هنوز مشخص نیست که این کتاب چگونه در تعطیلات از وزارت ارشاد مجوز گرفته است.
سال گذشته نیز کتابی که با عنوان «جهاد اقتصادی» و برای خوشایند رهبر جمهوری اسلامی در تعطیلات عید نوروز به چاپ رسید که مراحل قانونی نشر کتاب در ایران را طی نکرده بود.
انتشار آن کتاب با اعتراض‌ رسانه‌ها حتی رسانه‌های محافظه‌کار روبه‌رو شد.
سایت تابناک نوشت: «در حالی که بیشتر ناشران کشور، از روند صدور فیپا برای کتاب‌های خود ناراضی‌اند و برخی ناشران از روزهای پایانی اسفند ۸۹ منتظر فیپای کتاب‌های خود هستند، چگونه در تعطیلات نوروز، برای یک کتاب خاص، فیپا و پس از آن به سرعت، مجوز نشر صادر شده است؟!»
معمولا این نوع خودشیرینی‌ها و چاپلوسی‌ها در حوزه کتاب با بودجه‌های دولتی صورت می‌گیرد.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر