۱۳۹۱ فروردین ۲, چهارشنبه

ایران مجددا پرادخت پول به حماس را از سر گرفت

image

در حالی که جمهوری اسلامی از شش ماه پیش و در پی خودداری حماس از حمایت از رژیم اسد در سوریه کمک‌های مالی به این گروه فلسطینی را قطع کرده بود، مقام‌های جنبش فتح می‌گویند ایران مجددا پرداخت پول به حماس را از سر گرفته است؛ چراکه تهران می‌خواهد حماس از آشتی با فتح سر باز زند .
به گزارش رسانه‌ها احمد عاصف، یکی از سخنگویان جنبش فتح در فلسطین با بیان این موضوع اعلام کرده است که تهران در این خصوص «ده‌ها میلیون دلار» به حماس کمک کرده و گروه اسلام‌گرای حماس نیز با دریافت این مبلغ قصد دارد توافق‌نامه سازش و اتحاد میان حماس و گروه فتح در فلسطین را زیرپا بگذارد.
گفتنی است این توافق ماه گذشته میان خالد مشعل و محمود عباس امضا شد و این توافق‌نامه می‌توانست به درگیری‌های پنج‌ساله میان این دو گروه رقیب در فلسطین پایان دهد.
به گفته‌ی آقای عاصف، سران ایران از حماس خواسته‌اند که از آشتی با فتح سر باز زند و «پیمان‌هایی را که با میانجی‌گری مصر به دست آمده زیر پا بگذارد».
سخنگوی جنبش فتح افزوده است که سران ایران به این نتیجه رسیده‌اند که ادامه حمایت‌شان از حماس «بیش از آن برای ایران اهمیت دارد که بتوانند از آن صرف نظر کنند» و «اگر آشتی ملی فلسطینی عملی شود، ایران نفوذ و اهمیت خود را از دست می‌دهد».
گفتنی است عزام الاحمد، مسئول هیئت فتح در مذاکرات آشتی با سازمان حماس، نیز هفته‌ی گذشته گفته بود که سران ایران بار دیگر پول‌های کلانی در اختیار دولت حماس در غزه گذاشته‌اند، با این امید که حماس به مسیر انشقاق و اختلاف با فتح ادامه دهد.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر