۱۳۹۱ فروردین ۵, شنبه

هفته‌خوانی؛ از اعلام جشن ملی در چین تا بر و بچ در فضا

image

حالا امسال هم که قرار است از تولید ملی حمایت کنیم هنوز چهار روز از سال نگذشته خبر آمده که به همین مناسبت جمهوری خلق چین «سه روز جشن ملی» اعلام کرده و اتاق بازرگانی چین اطلاعیه صادر کرده‌اند و ضمن تشکر از مقام معظم رهبری، قول مردانه داده‌اند که تولیدشان را دو سه برابر کنند و اصلا جای هیچگونه نگرانی نیست!

اعلام جشن ملی در چین
خب به سلامتی و میمنت!
به به به به... سال نو مبارک... صد سال به این سالها... عید شما مبارک...آقایون تشریف بیارند جلو.. موچ..موچ...موچ (بنا بر احتیاط واجب) یک موچ دیگر هم ضمیمه (والله بعد از این همه سال ما هنوز نفهمیدیم سه تا باید ماچ کنیم یا چهار تا یا دوتا)
خب سال تولید ملی و اینا ها هم شروع شد و ببینیم چی کار می‌کنیدها!!
سال قبل که جهاد اقتصادی کردیم به قول مرحوم عمران صلاحی تنها «درآمدمان» پدرمان بود!
سال قبلش هم که همت مضاعف و کار دوبله بود ۱۳۰-۱۴۰ روز از سال را تعطیل بودیم، باز هم احمدی‌نژاد گیر داده بود که «در کشور ما تعطیلی کم است» و «ایران در میان کشورهای دنیا از کمترین تعطیلات برخوردار است.»
حالا امسال هم که قرار است از تولید ملی حمایت کنیم هنوز چهار روز از سال نگذشته خبر آمده که به همین مناسبت جمهوری خلق چین «سه روز جشن ملی» اعلام کرده و اتاق بازرگانی چین اطلاعیه صادر کرده اند و ضمن تشکر از مقام معظم رهبری، قول مردانه داده اند که تولیدشان را دو سه برابر کنند و اصلا جای هیچگونه نگرانی نیست!
از طرفی گفته شده که محمود رضا خاوری مدیرعامل سابق بانک ملی و متهم اصلی اختلاس سه هزار میلیارد تومانی (البته با دلار هزار تومانی) از کانادا پیام نوروزی ارسال کرده ضمن محکومیت شدید نامگذاری سال جدید، از مقام معظم رهبری تقاضای تمدید سال جهاد اقتصادی را داشته است!»
راست و دروغش با راوی!
این اوباما هم ما را گیر آورده‌ها!
هر چند باراک حسین اوباما حالا زحمت کشیده و در پیام نوروزی‌اش یک سری عیدی در رابطه با برداشتن محدودیت آپ دیت کردن گوگل کروم و دانلود فش پلیر و این ها به ما داده که خب دستش درد نکنه اما ماجرای این عیدی‌ها مثل همان ماجرای برنده شدن در مسابقات ارمغان بهزیستی است!
این که طرف رفته بود مشهد دعا می کرد که در مسابقات ارمغان بهزیستی برنده شود، یک شب امام رضا به خوابش آمد و گفت: مرد حسابی تو اول برو یک بلیط ارمغان بهزیستی بخر و در مسابقه شرکت کن، بعد بیا اینجا!
خلاصه برادر اوباما! ببین داداش ما الان در ایران اصلا اینترنت درست درمان نداریم که دنبال دانلود فلش پلیر یا هر کوفت و زهرمار دیگر باشیم!
تازه اینترنت دیزلی هم که وصل بشود حتی سایت هاشمی رفسنجانی را که خاطراتش با عفت و مهدی اینا را می‌نوشت هم فیلتر کرده اند!
از همه این‌ها گذشته همه این برنامه‌ها و نرم افزارها و فیلم‌های روز سینمای دنیا (حتی فیلم‌هایی که هنوز ساخته نشده‌اند!) گوشه پیاده‌رو با ۱۰۰۰ تومان و بعضا اگر دو تا بخری ۱۵۰۰ تومان در دسترس است!
قوی‌ترین مردان بی‌اعصاب ایران
یعنی نشد یک سال این مسابقات مردان آهنین یا همان قوی‌ترین مردان ایران برگزار شود و اخبار بزن بزن و کتک‌کاری قمه‌کشی از آن بیرون نیاید.
یک سال که مجتبی ملکی و رفقایش با چند نفر از این آهنی‌ها بزن بزن کرده بودند دو سال قبل که برادران قرایی با رقبایشان کتک‌کاری کرده بودند و بعد از آن هم که یک بنده خدایی را با چاقو کشتند و فراری هستند امسال هم که مسابقات قوی‌ترین مردان ایران در کیش باز هم در حالی با حرف و حدیث‌های فراوان به پایان رسیده، که اخبار دریافتی از درگیری شدید میان برگزارکنندگان اصلی این مسابقات خبر می‌دهد.
جدیدترین دوره مسابقات قوی‌ترین مردان ایران امسال در حالی در کیش بدون حضور مرحوم روح‌الله داداشی که در سال قبل در پی نزاع خونین به قتل رسیده بود به پایان رسید که برادر او یعنی علی داداشی به عنوان مربی و داور در کنار فرامرز خودنگاه این دوره را برگزار کردند.
گفته می‌شود که علی داداشی در طول این مسابقات دو بار با خودنگاه درگیر شده است؛ در پشت صحنه یکی از برنامه‌های این دوره، داداشی در اعتراض شدید به نحوه برخورد خودنگاه با ورزشکاران می‌گوید: «چرا با ورزشکاران بد صحبت می‌کنی تو همه شهرت خود را مدیون همین ورزشکاران و برنامه قوی‌ترین مردان ایران هستی.»
این دیالوگ باعث درگیری لفظی و ایجاد درگیری فیزیکی می‌شود که با وساطت ورزشکاران، ماجرا ختم به خیر می‌شود.
همچنین بعد از پایان یافتن مسابقات و در روز پایانی به نفر اول مسابقات مبلغ ۱۳ میلیون تومان جایزه نقدی اهدا می‌شود که این موضوع باردیگر به درگیری میان داداشی و خودنگاه می‌انجامد.
داداشی معتقد است برنامه‌ای که دست اندرکاران و برگزارکنندگان آن حدود ۲ میلیارد تومان اعتبار و اسپانسر جذب کرده است؛ نباید به نفر اول مسابقات تنها ۱۳ میلیون تومان بدهد که هم نا چیز است و هم در شان قوی‌ترین مرد ایران نیست. این موضوع هم باعث درگیری و ایجاد ناراحتی در روز پایانی مسابقات می‌شود.
جنگ بهتر است یا تصادف؟
من نمی‌فهمم ما از چه چیز جنگ می‌ترسیم؟
اصلا برای چه می‌ترسیم؟
مثلا اگر جنگ شود چه اتفاقی می‌افتد؟
تعدادی از هموطنان احیاناً کشته و مجروح می‌شوند؟ اما خب به جایش از شر احمد خاتمی اینا راحت می‌شویم!
اما خب شما نگاه کن رئیس سازمان امداد و نجات هلال احمر ایران روز چهارشنبه (دوم فروردین) یعنی دو روز از سال گذشته اعلام کرد، ۸۶۱ سانحه در کشور رخ داده و در این سوانح ۶۱ هزار و ۶۴۷ نفر توسط گرو‌ه‌های امداد نجات یافتند.
محمود مظفر در گفتگو با خبرگزاری مهر افزود، در این سوانح ۳۸۵ نفر مصدوم شدند. وی همچنین از انجام ۱۲۰ ساعت پرواز امداد هوایی خبر داد.
سال ۸۹ و ۹۰ هم بنا به گفته مسئولان بیش از ۴۰ هزار نفر بر اثر سوانح رانندگی در جاده ها کشته شدند و خودتان تعداد مجروحان را حساب کنید!
تازه بدبختانه احمد خاتمی اینا اصلا در این آمار نیستند و این یعنی که هیچی به هیچی!
بعد هم وقتی امسال در همین اول بسم‌الله علی دایی پرادو را با آن هیبت و هیکل چپ می‌کند دیگر چه انتظاری داریم!
جالب است که خود علی آقای دایی که پرادو را چپ کرده است در گفت‌وگو با خبرنگاران از روی تخت بیمارستان درباره اين كه «چه توصيه براي مسافران نوروزي دارد؟» گفت: اگر كسي مي‌خواهد مسافرت كند، بايد سرعت مجاز را رعايت كند و اگر دچار خواب‌آلودگي شد، خودرو‌اش را كنار بزند و استراحت كند. من هميشه شب‌ها مسافرت مي‌كردم و هيچ وقت هم دچار خواب آلودگي نمي‌شدم.
اين اتفاق به دليل خوردن دارو سرماخوردگي برايم رخ داد. حتي پنج دقيقه قبل از حادثه برادرم از من خواست كه رانندگي را به او بسپارم و من هم قصد چنين كاري را داشتم،‌ اما قسمت اين بود كه اين حادثه رخ دهد.»
اینجور کافرهایی هستند
همزمان با انتشار گزارش خبرگزاری آلمان، درباره مردم ژاپن، که در ماه‌های گذشته، با وجود بحران سیل، سونامی و نشت مواد رادیواکتیو، بیش از سه و نیم میلیارد ین ( بیش از ۴۵ میلیون دلار) پول و 5700 گاوصندوق حاوی دو میلیارد ین را که در مناطق سیل زده یافته‌اند به دولت بازگردانده‌اند و تا کنون ۹۶ درصد مبالغ پیدا شده، به صاحبانشان بازگردانده شده است
اما متوجه شدیم پس از چپ کردن پرادو توسط علی دایی ورزشکار پرافتخار ایران در جاده کاشان-تهران در حالی که وی غرق در خون روی زمین افتاده و برادرش از پنجره اتوموبیل خود را به وی رسانده تا به بیمارستان منتقل نماید عده ای از هموطنان نیکوکار ما!! مشغول سرقت 5هزار دلار، دو گوشی تلفن همراه، دو میلیون تومان پول نقد، دسته چک، انگشتر جواهر، ساعت مچی گرانقیمت و وسایل داخل اتوموبیل علی دایی بودند!!
نکته جالب اینجاست که بدانید در فرهنگ ژاپنی مفهومی بنام «گناه» وجود ندارد... و اصلا مردم با این مفهموم هیچ آشنایی ندارند... تنها مفهوم بازدارنده در آنجا، «شرمندگی» است.
به همین دلیل است که کسی که درست کارش را انجام نمی دهد در مقابل مردم دچار احساس شرمندگی می شود وحتی ممکن است که دست به خودکشی بزند، چون دیگر چیزی برای از دست دادن ندارد... «شرمندگی» مفهوم زمینی و «گناه» مفهوم آسمانی است.
شرمندگی بین شخص و اطرافیانش اتفاق می‌افتد، اطرافیانی که شخص همیشه آنها را میبیند، ولی گناه بین شخص و خدا است .... و نتیجه تفاوت این دو باور را ببینید!
ما که خجالت کشیدیم خدا وکیلی...
بر و بچ در فضا
خبر خوش هسته‌ای این که قرار است به میمنت و مبارکی در سال جدید جمهوری اسلامی چند فروند میمون زنده به فضا بفرستد!
حمید فاضلی٬ رئیس سازمان فضایی ایران با اعلام این خبر گفت: «کاوشگر ۵ حامل موجود زنده (میمون) نیمه اول سال جاری به فضا پرتاب خواهد شد».
حالا جدای از این که نمونه هایی از این میمون ها که روی زمین هستند چه گلی به سر مملکت زده‌اند که حالا در فضا چه کار می‌خواهند بکنند اما این نکته که مسئولان فضایی کشور دائم تاکید دارند که «میمون زنده» به فضا می‌فرستیم هم در نوع خودش جالب توجه است.
ما که در این تعطیلات هر چه داستان فضانوردی بود خواندیم و یک مورد هم پیدا نشد که کشوری «میمون مرده» به فضا فرستاده باشد!
از این‌ها گذشته من متوجه نمی‌شوم که چه اصراری هست که این همه دنگ و فنگ و هزینه را متحمل شویم تا میمون زنده به فضا بفرستیم چون از صدقه سر جمهوری اسلامی الان مدت هاست که نصف جوانان مملکت دختر و پسر زنده زنده هر هفته پنجشنبه جمعه‌ها، رو فضا هستند و مشغول ترکاندن!

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر