۱۳۹۱ فروردین ۷, دوشنبه

‌پور محمدی: احمدی‌نژاد از اختلاس‌گران حمایت کرده است

image
رئیس سازمان بازرسی کل کشور در گفتگویی ادعا کرده است که احمدی‌نژاد، رحیم مشایی و برخی وزرا و مدیران بانک‌ها از عوامل اختلاس سه هزار میلیارد تومانی حمایت کرده‌اند. وی همچنین از دستگیری و احضار چند نماینده مجلس و معاون وزیر در رابطه با این پرونده خبر داده است.

پور محمدی در گفتگویی که وب سایت خبر آنلاین منتشر کرده است، ضمن تشریح اختلاس سه هزار میلیارد تومانی که به بزرگ‌ترین اختلاس تاریخ ایران معروف شده است، از دولت به عنوان حامی «گروه آریا» که گروه اصلی اختلاس بوده است نام برده. او اظهار کرده است: «اینکه دولت از این گروه حمایت کرده هیچ تردیدی نیست؛ از آقای رئیس‌جمهور، رئیس دفترشان، وزرا و بانک‌ها. این‌ها همه روشن است یک گروه بزرگ اقتصادی بودند از حمایت دولت و رانت دولت هم استفاده کردند در این هیچ تردیدی نیست.»

رئیس سازمان بازرسی در ادامه از زندانی شدن یک معاون وزیر و احضار و تشکیل پرونده برای چند نماینده مجلس خبر داده است. وی گفته است: «متهم اصلی دستگیر شده، معاون وزیر دستگیر شده، از وزیر در مجلس سئوال کرده‌اند. بردند و آورده‌اند. رئیس بانک مرکزی را بازخواست کرده‌اند. چند تا رئیس بانک جابه‌جا شدند. همه این کار‌ها صورت گرفته است.»

وی همچنین فرار خاوری مدیر عامل سابق بانک ملی به کانادا را غافلگیری دستگاه قضایی نامیده است و اضافه کرده: «ایشان رفته بوده اهواز، سؤال جواب شده بود، حس کرده بود که دیگر سؤالات بازپرسی جدی است، و به او رسیده‌اند. حتی آن موقع هم بحث اینکه برای وی قرار صادر شود، حتی بازداشت و... هم بود. ولی مقامات قضایی گفتند که حالا مقداری آهسته حرکت کنید که اوضاع به هم نریزد، ما آقای خاوری را می‌خواهیم و دو باره بازجویی‌اش می‌کنیم در فضای آرام‌تری، پس از این او از اهواز که برمی‌گردد، نصف شب‌‌ همان شب می‌رود، به این بهانه که من آنجا سمیناری دارم و برنامه‌ای برای سخنرانی دارم و باید بروم، ولی ایشان بلیت داشته و ویزا داشته و همه چیزش آماده بوده، البته ویزا هم که نمی‌خواسته، همه چیز آماده بوده و با غافلگیری عمل کرد.»

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر