۱۳۹۱ فروردین ۷, دوشنبه

نخستین واکنش جمشید چالنگی به صدور حکم اخراجش از صدای آمریکا

جمشید چالنگی، مجری باسابقه و محبوب صدای آمریکا روز جمعه ۹ مارس ۲۰۱۲، حکم اخراجش را ازمدیر موقت بخش فارسی صدای آمریکا، استیو ردیش دریافت کرد. چالنگی پنج ماه پیش با توطئه عناصر نفوذی جمهوری اسلامی در صدای آمریکا و همچنین لابیست های جمهوری اسلامی در واشینگتن از کار خود معلق شده بود که حالا حکم اخراجش را دریافت کرد. جمشید چالنگی به واسطه مواضع محکم خود در راستای آرمان آزادی و دموکراسی و پایبندی به تعهدش به عنوان روزنامه نگاری که می خواست چشمان باز و وجدان بیدار جامعه باشد توسط لابیست های جمهوری اسلامی و بویژه سازمان وابسته به تریتا پارسی موسوم به نایاک و مارکسیستهای تندرو که در سالهای گذشته نفوذ گسترده ای در مدیریت بخش فارسی صدای آمریکا داشته و دارند، مورد انتقاد شدید قرار داشت.
Jamshid_Amir_Facebook
تعلیق و اخراج جمشید چالنگی با مخالفت شدید مدیریت وقت این بخش، رامین عسگرد مواجه شده بود اما کمپینی در پس پرده با مدیران صدای آمریکا به پرونده سازی برای این مجری محبوب مشغول بودند که در نهایت با نظر معاون اجرایی کل صدای آمریکا ، استیو ردیش که در حال حاضر سرپرستی بخش فارسی را به عهده دارد، چالنگی از مجموعه صدای آمریکا حذف شد. در ماههای اخیر با حذف جمشید چالنگی و کامبیز حسینی از صدای آمریکا و بایکوت خبری شخصیتهای سیاسی همچون شاهین فاطمی، شاهزاده رضا پهلوی، امیرعباس فخر آور و بسیاری دیگر از کارشناسان مورد اعتماد مردم شاهد افت شدید کیفیت برنامه ها و تعداد بینندگان بخش فارسی صدای آمریکا بوده ایم.
لازم به ذکر است که ماه گذشته رامین عسگرد در اعتراض به دخالتهای بیجای استیو ردیش از سمت خود استعفا داده است. بنا بر شنیده ها ، ستاره درخشش، سیامک دهقانپور، علی سجادی و اعضای نفوذ کردده نایاک در صدای آمریکا از دلایل اصلی پرونده سازی برای جمشید چالنگی بوده است. سه ماه پیش با پادرمیانی چهره های شناخته شده سیاسی رامین عسگرد تصمیم به بازگرداندن جمشید چالنگی به مجموعه صدای آمریکا را داشت که رفتار خودخواهانه محسن سازگارا سبب شد تا این تلاش ها بی نتیجه بماند. بزودی بیانیه رسمی جمشید چالنگی در این خصوص صادر خواهد شد.
در ادامه نخستین توضیح جمشید چالنگی را در خصوص دریافت حکم اخراجش که در فیس بوک خود منتشر کرده است می خوانید:
دوستان عزیز سرانجام پس از ۵ ماه از تعلیق ، حکم برکناری من از صدای آمریکا صادر شد.در این مدت شما عزیزان ازطریق ایمیل ، فیسبوک ،تلفن و دیدارهای مستقیم ،از من پرسیده اید، کارگزاران جمهوری اسلامی به ویژه در واشنگتن چه نقشی در تعلیق ( و اکنون برکناری) من از صدای آمریکا داشته اند؟
از من پرسیده اید آیا می توانم نام این افراد را فا ش کنم...
؟
پرسیده ایدنقش وِیژه «هومن مجد» مترجم رسمی و مشاور محمود احمد ی نژاد در این ماجرا چه بوده است؟
با اشاره به گزارش های منتشر شده در رسانه های آمریکائی ،پرسیده ایدآیا این درست است که عوامل جمهوری اسلامی در بخش فارسی صدای آمریکا نفوذ کرده آند؟
از من خواسته اید چنانچه نام آنانرا می دانم به آگاهی همگان برسانم.
با اشاره به گزارش های منتشر شده ،از من پرسیده اید خانم ستاره درخشش چه نقشی در تعلیق و اکنون برکناری من از صدای آمریکا داشته است؟
پرسیده ایدآیا این اقدام صدای آمریکا با انگیزه های سیاسی انجام شده است؟
خواسته اید بدانید آیا من به مراجع قانونی در آمریکا شکایت خواهم برد و افکار عمومی آمریکا را از آنچه که به گفته شما ،برخلاف مصالح آمریکا و مردم این کشور در بخش فارسی صدای آمریکا و شیوه عمل و مدیریت آن می گذرد ،آگاه خواهم ساخت.
پرسش های دیگر.مطمئن باشید در آینده ای نزدیک در چارچوب قانون ،با انتشار بیانیه ای و نیز راههای ارتباطی دیگر پاسخ های روشن برای پرسش های شما عزیزان را منتشر خواهم ساخت.
با سپاس بیکران از محبت های شما عزیزان و با امید به فردائی بهتر با بر آمدن آفتاب از فراز البرز،سهند و سبلان، دماوند،شیرکوه ، آسماری و تابش آن بر فلات ایرانزمین/ دلهایتان شاد / تندرستی تان پایدار باد.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر