۱۳۹۱ فروردین ۹, چهارشنبه

تحریم شرکت هواپیمایی «یاس ایر» به اتهام قاچاق سلاح

image
ایالات متحده آمریکا شرکت حمل و نقل هوایی «یاس ایر»، شرکت کشتیرانی بهینه و چند نفر از مقامات نظامی ایران را به اتهام قاچاق اسلحه تحریم کرد. براساس اعلام وزارت خزانه‌داری آمریکا شرکت «یاس‌ایر»، سلاح و نیروهای عضو سپاه را تحت پوشش کمک‌های بشردوستانه به نقاط مختلف منتقل می‌کرده است.
به گزارش رویترز وزارت خزانه داری ایالات متحده روز گذشته در این خصوص اعلام کرد که یک شرکت حمل و نقل باری هوایی ایرانی، شرکت کشتیرانی بهینه، سه نظامی شهروند ایران و یک مامور حمل و نقل نیجریه‌ای «محموله‌های اسلحه» را منتقل می کنند.
رویترز نوشته است که «هواپیمایی یاس» که یک شبکه حمل و نقل هوایی باری در تهران است در این کار دست دارد.
براساس این گزارش ماموران نظامی هم که در این قاچاق اسلحه دست داشته‌اند از اعضای نیروی قدس سپاه پاسداران هستند و طبق یافته‌های وزارت خزانه داری آمریکا اسامی آنها «اسماعیل غنی»، «سعید طباطبایی» و «حسین آقاجانی» است.
به نوشته‌ی این خبرگزاری مامور حمل و نقل نیجریه‌ای نیز «علی جگا» نام دارد و اتهام این افراد در ارتباط با قاچاق سلاح از ایران به خاورمیانه و آفریقا ذکر شده است.
دیوید کوهن، معاون وزیر دارایی آمریکا در این زمینه گفته است: «اقدام امروز[روز گذشته] بار دیگر نشان دهنده نقش بدخواهانه ایران در خاورمیانه، آفریقا و نقاط دیگر جهان است. حکومت ایران کمک‌های مرگبار و متخصصان خود را برای تشدید خشونت به سوریه و آفریقا می‌فرستد. وزارت دارایی به افشای هویت مقام‌ها و شرکت‌هایی که در این موضوع نقش دارند ادامه خواهد داد و آنها را به عنوان مسئولان رنج‌هایی که باعث آن بوده‌اند، معرفی خواهد کرد.»
گفتنی است پیشتر نیز بسیاری از مقامات و شرکت‌های ایرانی در لیست تحریم آمریکا قرار گرفته‌اند؛‌ اما در این زمینه چندی قبل وزارت خزانه‌داری آمریکا شرکت هواپیمایی ماهان ایر را هم به دلیل کمک به حزب‌الله تحریم کرد.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر