۱۳۹۱ فروردین ۹, چهارشنبه

دختر رییس تشخیص مصلحت نظام، متهم به تبلیغ علیه نظام

image
در حالی که بسیاری از رسانه‌ها خبر تایید حکم محکومیت فائزه هاشمی را به اطلاع مخاطبان رسانده‌اند، روز گذشته دادستان تهران این خبر را تایید قطعی نکرد، اما گفت که ۱۵ فروردین ماه، خبرهای قضایی خوشحال‌کننده‌ای و «مهمی» را ارائه خواهد کرد.
بسیاری از رسانه‌ها دیروز و امروز خبری را منتشر کرده و طی آن گفته‌اند که دادگاه تجدید نظر تهران، حکم دادگاه بدوی فائزه هاشمی را تایید کرده است.
خودنویس نیز اوایل اسفند ماه به نقل از منابع آگاه خود این خبر را منتشر کرده بود.
فائزه هاشمی، دختر اکبر هاشمی رفسنجانی، رییس تشخیص مصلحت نظام، به اتهام تبلیغ علیه نظام به شش ماه زندان و پنج سال محرومیت از فعالیت‌های سیاسی، فرهنگی و مطبوعاتی محکوم کرد.
خانم هاشمی چندی قبل در مصاحبه با سایت اینترنتی روزآنلاین از نقض آزادی‌ها و حقوق بشر در ایران، مدیریت اقتصادی این کشور و وضعیت روابط آن با سایر کشورها انتقاد کرده و گفته بود: «مملکت دست اراذل و اوباش است.»
وی همچنین حمله و فحاشی گروهی لباس شخصی علیه خود و اطرافیانش در شهر ری را «سازماندهی شده» توصیف کرد و گفته بود که محکومیت این حمله توسط مقامات ارشد حکومتی «ظاهری» و غیر صادقانه بوده است.
این مصاحبه باعث شد که دادستان عمومی از وی شکایت کند وپرونده‌ی وی در کش‌و قوس روابط قدرت، بالا و پایین برود؛ اما در نهایت روز گذشته عباس جعفری دولت‌آبادی فقط به این جمله بسنده کرد که همه تا ۱۵ فروردین ماه صبر کنند.
گفتنی است پیشتر نیز یک منبع آگاه با بیان اینکه فائزه هاشمی از حکم زندان خود استقبال می‌کند از قول خانم هاشمی گفته بود: «چنین اجرای چنین حکمی موجب دلگرمی برای زندانیان سیاسی و خانواده‌هایشان و هم یک تجربه خوب است.»

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر