۱۳۹۱ فروردین ۸, سه‌شنبه

مطهری: شرایط مانع از استیضاح احمدی‌نژاد است

image
علی مطهری در واکنش به حضور محمود احمدی‌نژاد در مجلس در گفتگویی تفصیلی با خبرآنلاین، با اشاره به قانون‌گریزی‌های فراوان رییس دولت گفته است که شرایط بین‌المللی مانع از استیضاح احمدی‌نژاد است.
در حالی که به پایان عمر دوره‌ی دوم ریاست جمهوری احمدی‌نژاد نزدیک می‌شویم، منتقدان وی از استیضاح یا کنار آمدن با وی در یک سال باقی‌مانده دولت سخن می‌گویند و در این میان احمدی‌نژاد هم بی‌محاباتر به میدان پا گذاشته است.
ابتدا این احمد توکلی بود که گفت نباید به‌خاطر ترس از احمدی‌نژاد، از برکناری او در یک‌سال باقی‌مانده از ریاست جمهوری‌اش خودداری کنیم و باید رییس کابینه را به‌خاطر تمام کارهای خلافش به مجلس بکشانیم و او را استیضاح کنیم.
و امروز اما علی مطهری، از طراحان اصلی سوال از رییس جمهور نظر دیگری داده و گفته است که شرایط بین‌المللی برای استیضاح رییس کابینه مناسب نیست.
طرح سوال از رییس جمهور که اواخر اسفند سال گذشته با حضور احمدی‌نژاد در مجلس و تحقیر نمایندگان برگزار شد، علی مطهری را به واکنش واداشته و وی در گفتگویی تفصیلی با خبرآنلاین گفته است که «احمدی‌نژاد قبح قانون شکنی در ايران را شکست.»
مطهری با بیان اینکه احمدی نژاد همه را به قانون‌شکنی عادت داده گفت همه دیدیم که رییس دولت در مجلس هم گفت «قانونی را که قبول نداشته باشد اجرا نمي‌کند.»
این نماینده مجلس هشتم در بخش دیگری از سخنان خود ایرانی‌​گرایی مشایی را «دردآور» خوانده و در ادامه‌ی انتقاداتش از احمدی‌نژاد هم گفته است «آوردن رییس​جمهور به مجلس سخت​تر از تشریح شرح منظومه ملا هادی سبزواری» است.
اما در این میان رییس جمهور در این روزهای تعطیل در ایران بی‌محاباتر عمل می‌کند؛ که انتصاب سعید مرتضوی به سمت ریاست سازمان تامین اجتماعی و سخنان جنجالی او در تاجیکستان که با تکرار سخنان مشایی گفت «فردوسی مکتب پیامبر را نجات داد» از آن جمله است.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر