۱۳۹۰ بهمن ۱۰, دوشنبه

سکوت ادامه‌دار خامنه‌ای و به حساب نیاوردن سوری‌ها در جمع «بیداران اسلامی»

image

رهبر جمهوری اسلامی در حالی امروز در جمع گزینش شده جوانان چند کشور عربی (به جز سوریه) درباره انقلاب‌ها و اعتراض‌های اخیر جهان عرب سخن می‌گفت که هیچ اشاره‌ای به مورد سوریه نکرد. این در حالی است که ارتش آزاد سوریه در بیانیه‌ای با خطاب قرار دادن علی خامنه‌ای٬ از او خواسته تا به این‌که اعضای سپاه پاسداران برای برای کمک به رژیم بشار اسد در سوریه بوده‌اند اقرار کند.
امروز به بهانه برگزاری «اجلاس جهانی جوانان و بیداری اسلامی» در تهران، جمع گزینش‌شده‌ای از جوانان کشورهای مصر، تونس، لیبی، لبنان، یمن، بحرین و فلسطین به دیدار رهبر جمهوری اسلامی رفتند.
در این دیدار برخی از این جوانان عرب بر سیاست‌های «جمهوری اسلامی پسند» مثل «لزوم استفاده مردم کشورهای عربی از تجربیات انقلاب اسلامی ایران در مقابله با امریكا» و «رهایی از هم‌پیمانی با و صهیونیزم» تأکید کردند.
همچنین علی خامنه‌ای در سخنانی به تکرار نظر جمهوری اسلامی درباره بهار عربی پرداخت.
وی علی‌رغم اینکه اظهار داشت «هیچ فرقی میان حركت‌های بیداری اسلامی در كشورهای مختلف وجود ندارد»، اما هیچ اشاره‌ای به مورد سوریه نکرد.
همچنین در خبرهایی که در این زمینه از سوی رسانه‌های جمهوری اسلامی منتشر شده، نوشته نشده که جوانانی از سوریه در این اجلاس حضور دارند یا نه.
خامنه‌ای گفت: «صهیونیست‌ها، شیطان بزرگ امریكا و قدرت‌های غربی امروز در مقابل بیداری اسلامی احساس ناتوانی می‌كنند و این احساس ضعف و شكست هر روز بیشتر خواهد شد.»
این اولین بار نیست که رهبر جمهوری اسلامی درباره اعتراضات مردمی سوریه سکوت می‌کند.
پس از آغاز اعتراضات سوریه، رهبر جمهوری اسلامی همواره سعی کرده با سکوت خود این موضوع را نادیده بگیرد و آن را جزو «بیداری اسلامی» به شمار نیاورد.
جمهوری اسلامی ب هویژه سپاه پاسداران از سوی افکار عمومی سوریه و جهان متهم است که به سرکوب‌های صورت گرفته از سوی بشار اسد کمک می‌کند.
به عنوان نمونه، به تازگی شورای ملی سوریه دریک کنفرانس خبری، هم‌زمان با نشست شورای همکاری خلیج دراستانبول اعلام کرد، ایران در سرکوب معترضان سوری با رژیم سوریه همکاری می‌کند.
همچنین پیش از این ارتش آزاد سوریه از دستگیری ماموران ایران در حمص خبر داده بود.
ارتش آزاد سوریه در بیانیه‌ای با خطاب قرار دادن آیت‌الله علی خامنه‌ای٬ رهبر جمهوری اسلامی٬ از او خواسته است تا به این‌که اعضای سپاه پاسداران برای برای کمک به رژیم بشار اسد در سوریه بوده‌اند اقرار کند.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر