۱۳۹۰ بهمن ۱۰, دوشنبه

محسنی‌ اژه‌ای: به خاوری پیغام دادیم، اتهام روزنامه‌نگاران را اعلام نمی‌کنیم

image

سخنگوی قوه قضاییه امروز درباره بازگرداندن خاوری به ایران گفته است که «اخیرا از طریق غیررسمی هم مجددا پیغامی به او داده شده است اما ما منتظر اقدامات اینترپل هستیم و امیدواریم به وظیفه‌ قانونی‌شان عمل كنند.» وی همچنین درباره علت بازداشت سه روزنامه‌نگار طی روزهای گذشته نیز گفت: «برای اعلام اسامی و نوع اتهام مشکل قانونی وجود دارد.»
سخنگوی قوه قضائیه درباره علت بازداشت سه روزنامه نگار طی روزهای گذشته اظهار داشته است: «در این زمینه در صورت نیاز دادستان تهران اطلاع‌رسانی می‌کند و برای اعلام اسامی و نوع اتهام مشکل قانونی وجود دارد.»
غلامحسین محسنی اژه‌ای امروز در یک نشست خبری در پاسخ به سوالی در رابطه با آخرین وضعیت پیگیری برای بازگرداندن خاوری به ایران گفت: «در این مورد از طریق اینترپل اقدام شده است. اخیرا از طریق غیررسمی هم مجددا پیغامی به او داده شده است اما ما منتظر اقدامات اینترپل هستیم و امیدواریم به وظیفه‌ قانونی‌شان عمل كنند.»
به گزارش ایسنا، سخنگوی قوه قضاییه در مورد شكایت جوانفكر از قاضی صلواتی و همچنین تعداد دستگیرشدگان در پرونده‌ فساد مالی اخیر گفت: «در مورد اول اطلاعی ندارم كه شكایت شده یا اگر شكایتی شده است در رابطه با چه چیزی بوده است. در مورد دوم هم من تعداد نفرات را نمی‌دانم چون معمولا مواردی كه به صورت باندی و گروهی است خیلی وقت‌ها تعداد كم و زیاد می‌شود؛ برخی ممكن است امروز دستگیر شوند و فردا از آنان رفع اتهام شود و آزاد شوند. بنابراین از جزئیات تعداد بازداشت‌شدگان خبر ندارم.»
به گزارش مهر، خبرنگاری پرسید شب گذشته فیلمی از صدا و سیما پخش شد که در آن به ضعف سازمان بازرسی در پرونده فساد مالی اخیر اشاره شده بود توضیح شما در این رابطه چیست؟ محسنی اژه‌ای هم در پاسخ با اشاره به اینکه از مضمون این فیلم اطلاعی ندارد گفت: «در رابطه با پرونده فساد مالی بزرگ کمیسیون اصل نود مجلس و سازمان بازرسی کل کشور جزء دو دستگاهی بودند که قبل از همه متوجه موضوع شده و در این رابطه اخطار و هشدار داده بودند. سازمان بازرسی کل کشور در این دوره به روز شده است و بلافاصله پس از مشاهده تخلف در رابطه با آن هشدار می‌دهد که در دوره قبلی ما شاهد بودیم به برخی تخلفات سه سال پس از وقوع آن رسیدگی می‌شد. در پرونده فساد مالی بزرگ نیز سازمان بازرسی کل کشور قبل و بعد از کشف شدن آن به بانک مرکزی و دیگر بانک ها اخطار داده بود.»
محمود خاوری مدیرعامل مستعفی بانک ملی است که با سفر بدون بازگشت به کانادا به دست داشتن در اختلاس سه هزار میلیارد تومانی اخیر متهم شده است.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر