سایت های مخالفان دولت ایران از سرداده شدن شعار «الله اکبر» در یکشنبه شب، ۲۴ بهمن ها از سوی معترضان خبر می دهند. به نوشته سایت کلمه، وابسته به میرحسین موسوی، فریاد الله اکبر در بسیاری از محله های تهران و شهرستان ها شنیده شده است.
در اعتراضات سال گذشته به نتیجه انتخابات ریاست جمهوری در ایران و سرکوب های پس از آن، معترضان شب ها در پشت بام ها شعارهایی نظیر «الله اکبر» و «مرگ بر دیکتاتور» سر می دادند.
میرحسین موسوی، نخست وزیر دوران جنگ ایران و عراق، و مهدی کروبی، رییس سابق مجلس شورای اسلامی، از مردم ایران خواسته اند در حمایت از مردم تونس و مصر، بعد از ظهر دوشنبه ۲۵ بهمن ماه تظاهرات کنند.آنان همچنین درخواست برای کسب مجوز راه پیمایی را به وزارت کشور ارائه دادند.اما مقامات دولتی به این درخواست پاسخ منفی داده اند.
مقامات امنیتی همچنین در روزهای قبل شماری از فعالان نزدیک به اصلاح طلبان و چهره های سابق دولتی را بازداشت کردند. گزارش های رسیده دیگری نیز از اخلال در شبکه جهانی اینترنت و شبکه های ماهواره ای در روزهای اخیر حکایت دارد.
سایت کلمه، روز یکشنبه با انتشار بیانیه «شورای هماهنگی راه سبز امید»، اعلام کرد این شورا،« وزارت کشور را طبق اصول قانون اساسی مسوول برقراری امنیت و اتخاذ تدابیری برای برگزاری باشکوه راهپیمایی» می داند.
شورای هماهنگی راه سبز امید دربیانیه خود آورده است در «راه پیمایی مسالمت آمیز» دوشنبه، ۲۵ بهمن ماه، شرکت کنندگان «به عوامل نفوذی خشنونت طلبان در هرحالتی اجازه تغییر روند راهپیمایی و اعمال خشونت را ندهند».
از آغاز اعتراضات به نتیجه انتخابات ریاست جمهوری سال گذشته، دولت ایران تاکنون به هیچ یک از درخواست های معترضان برای برگزاری راه پیمایی جواب مثبت نداده است. مخالفان می گویند بر اساس اصل ۲۷ قانون اساسی جمهوری اسلامی، برگزاری راه پیمایی مسالمت آمیز که مخل قوانین اسلامی نباشد، آزاد است.
در ماه های اخیر نیروهای انتظامی و امنیتی با حضور در مناطقی که احتمال برگزاری راه پیمایی مخالفان را می دادند، مانع برگزاری هرگونه راه پیمایی ضد دولتی می شدند.