۱۳۹۰ بهمن ۵, چهارشنبه

درخواست سازمان مجاهدین انقلاب؛ «اعتصاب خانگی در روز ۱۲ اسفند»

سازمان مجاهدین انقلاب اسلامی اعتصاب خانگی در روز ۱۲ اسفند، روز انتخابات مجلس نهم را «موثرترین و کم‌هزینه‌ترین روش بایکوت انتخابات» مجلس اعلام کرده است.
شاخه خارج از کشور سازمان مجاهدین انقلاب اسلامی در بیانیه‌ای که روز پنجم بهمن منتشر شده، گفته است که شرایط انتخابات مجلس نهم آزادانه و سالم نخواهد بود و حاکمیت درپی برگزاری «شبه انتخابات» و «مجلس مطیع با ترکیب از پیش تعیین شده» است.
به باور این تشکل اصلاح‌طلب حکومت به روش‌‌های «تخدیر، تهدید، تطمیع و سانسور و سرکوب» متوسل خواهد شد تا مردم را به شرکت در انتخابات مجلس تحریک کند.
«استفاده از امکانات تبلیغاتی مانند صداوسیما و تریبون‌های نمازجمعه، سوءاستفاده از سخنرانی‌های خمینی، استفاده‌های ابزاری از دین و گرایش‌های ایران‌دوستانه و ضداستعماری و دامن زدن به رقابت‌ها و اختلاف‌های قبیله‌ای» از تاکیتیک‌هایی است که به گفته این تشکل حاکمیت برای «تخدیر» مردم پیش خواهد گرفت.
جمله «مجلس در راس امور است» که آیت‌الله خمینی، بنیانگزار جمهوری اسلامی، در دوران حیات خود گفته بود، از سال گذشته تاکنون حساسیت‌هایی را برانگیخته است؛ پس از آن که محمود احمدی‌نژاد از ارجح بودن قوه مجریه نسبت به قوای مقننه و قضائیه سخن گفت نمایندگان مجلس هشتم در مخالفت با این سخن بارها روی این جمله مانور داده‌اند.

در این بیانیه گفته شده که حکومت ایران «با تهدید مردم نسبت به نبود مهر انتخابات در شناسنامه‌ها، قطع یارانه، ازدست دادن شغل و عدم پذیرش فرزندان آن‌ها در کنکور، ایجاد حس ناامنی و ترس از جنگ»، به شگردهای «تهدید» متوسل خواهد شد.

سازمان مجاهدین انقلاب اسلامی با اشاره به انتخابات ریاست جمهوری دوره گذشته هشدار داده است: حکومت با توزیع پول و اعلام کوپن کالا به‌ویژه در مناطق محروم روستایی، دست به «تطمیع» خواهد زد.
دراین بیانیه تاکید شده که «تهدید و بازداشت روزنامه‌نگاران و فعالان سیاسی، کم شدن سرعت اینترنت و فیلترینگ سایت‌های منتقد دولت» ازجمله روش‌های «سرکوب و سانسور» حکومت برای جلوگیری از آگاهی مردم نسبت به ماهیت انتخابات آتی است.
پس از انتخابات ریاست جمهوری دوره گذشته شماری از اعضای ارشد سازمان مجاهدین انقلاب اسلامی بازداشت و برخی از‌ آنها دوران محکومیت خود را در زندان می‌گذرانند.
سازمان مجاهدین انقلاب اسلامی که ماه گذشته انتخابات مجلس نهم را تحریم کرد، در این بیانیه تاکید کرده که راهکارهایی را درنظر گرفته تا به گفته خود «با شگردهای حکومت ایران مقابله و اطلاع‌رسانی کند».
در این بیانیه با اشاره به بایکوت شرکت در انتخابات ازسوی احزاب و شخصیت‌های اصلاح‌طلب، نوشته شده است: سبزها راهبرد عدم مشارکت فعال را در دوران تبلیغات انتخاباتی، رأی‌گیری و اعلام نتایج دنبال خواهند کرد.
«نشان دادن بی‌نتیجه بودن شرکت در انتخابات به دلیل عدم استقلال مجلس، آگاهی بخشی به مردم مناطق محروم، افشای استفاده ابزاری حکومت از مقدسات دینی و تطمیع‌های فریبکارانه»، ازجمله راهکارهای این تشکل مخالف دولت است.
سازمان مجاهدین انقلاب اسلامی در ادامه بیان راهکارهای خود تاکید کرده که «با استفاده از اینترنت و فضای مجازی و تجمع در محل سخنرانی نامزدها»، اصل انتخابات را به چالش خواهد کشید.
این تشکل اصلاح‌طلب تصریح کرده است که «ایده اعتصاب خانگی در روز جمعه ۱۲ اسفند به عنوان موثرترین و کم هزینه‌ترین روش بایکوت انتخابات فرمایشی پذیرفته شده و درحال فراگیرشدن است.»

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر