۱۳۹۰ آذر ۸, سه‌شنبه

وزارت نفت پیشنهاد کرد: ایرانی‌ها گاز بخرند


اینها (نفت و گاز)همان چیزهایی هستند که قرار بود خمینی مجانی بر سر سفره هامون بیاره یا شاید به خاطر نادانی و بیسوادی اش فرق گلوله و نفت را نمیدانسته٬چون از اول انقلاب تا حالا تنها چیزی که بر سر سفره هامون  اومده گلوله هست و خون جوانانمان٬نه نفت و گاز و...مجانی!!!!
بعد از اعلام پیش فروش نفت خام به مردم، مدیرعامل شرکت ملی نفت سه‌شنبه، هشتم آذر ماه اعلام کرد که برنامه‌ای مشابه برای پیش فروش گاز در دستور کار وزارت نفت قرار دارد.
احمد قلعه‌بانی، مدیرعامل شرکت ملی نفت در گفت‌و‌گو با مهر پیش فروش گاز طبیعی تولیدی میادین را از راهکارهای تازه تامین منابع برای گسترش طرح‌های صنعت نفت و مشارکت شهروندان در تولید و مصرف گاز اعلام کرد.
بر این اساس متقاضیان خرید گاز اعم از شهروندان حقیقی و حقوقی می‌توانند با خرید برگه سهام گاز علاوه بر بهره‌مندی از سود سهام، چهار سال بعد هم از تخفیف خرید گاز طبیعی برخوردار شوند.
قلعه‌بانی در توضیح چگونگی اجرای این طرح گفت: افرادی که نسبت به خرید سهام گاز به صورت پیش فروش مشارکت می‌کنند بعد از چهار تا پنج سال و توسعه میادین گازی از سود گازی که به فروش می‌رسد، بهره‌مند می‌شوند.
طبق مفاد برنامه پنجم توسعه باید در بخش بالادستی صنایع نفت و گاز ایران حدود ۱۵۶ میلیارد دلار سرمایه گذاری انجام شود.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر