۱۳۹۰ آذر ۵, شنبه

تجمع در پرو در اعتراض به خشونت علیه زنان

A woman wearing fake bruises created with make-up, looks down during a protest marking the International Day for the Elimination of Violence against Women in Lima, Peru, Friday, Nov. 25, 2011

گروهی از زنان پرو در اعتراض به اعمال خشونت علیه زنان در خانواده، در لیما، پایتخت آن کشور، تجمع کردند.
تجمع زنان در لیما به عنوان بخشی از فعالیت های روز جهانی برای محو خشونت علیه زنان، برگزار شد. زنانی که در این تجمع اعتراضی شرکت کردند، قربانیان خشونت از سوی همسران خود هستند.
ماریا کیسپه، عضو یکی از سازمان های زنان، از زنان پرویی که قربانی خشونت شده اند می خواهد صدای اعتراض خود را بلند کنند، و می گويد: ما این جا جمع شدیم که به زنان بگوییم که دارای حق در جامعه هستند و باید از حق خود استفاده کنند. زنان نباید هنگامی که مورد آزار و اذیت قرار می گیرند، سکوت کنند.
پرو هفتمین کشور آمریکای لاتین است که جنایت علیه زنان را در قانون حقوق کیفری به عنوان یک عمل جنایتکارانه، جدا از دیگر جنایات، گنجانده است. کنگره پرو در روز بیست و دوم ماه جاری این قانون را مورد تایید قرار داد. پیشتر قتل یک زن در نتیجه خشونت در خانواده در نظام قضایی پرو تنها به عنوان قتل عمد، تلقی می شد. اما با تصویب قانون جدید قتل زنان فراتر از ارتکاب به قتل عمد است.
کلمبیا، کاستاریکا، ال سالوادور، شیلی، گواتمالا و مکزیک نیز قوانین جدید رسیدگی به جنایت علیه زنان را به اجرا گذاشته اند.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر