۱۳۹۰ آذر ۹, چهارشنبه

ژاپن: به فکر تحریم‌های بیشتر علیه ایران هستیم


یک روز پس از حمله به سفارت بریتانیا در تهران، وزیر خارجه ژاپن گفت که این کشور در نظر دارد تحریم‌های تازه‌ای را علیه ایران وضع کند.
به گزارش کیودو نیوز، کوییچیرو گمبا، وزیر خارجه ژاپن،  در یک کنفرانس خبری و در پاسخ به سوالی درباره امکان وضع تحریم‌های بیشتر در قبال ایران گفت: ما در همکاری با دیگر کشورهایی که تحریم‌های جدیدی علیه ایران وضع کرده‌اند، باید بتوانیم گام‌های دیگری را برداریم.
او گفت: در واقع می‌توانم بگویم ما داریم فکر می‌کنیم که چه‌کار کنیم.
آقای جمبا در واکنش به حمله معترضین به سفارتخانه بریتانیا در تهران گفت که این اقدام «تاسف‌انگیز» است. او گفت که ژاپن با ایران تماس خواهد گرفت تا مانع از تکرار چنین حوادثی شود، چرا که ایران در قبال حفظ امنیت ارگان‌های دیپلماتیک مسئول است.
پیش از این نیز ژاپن همراه با کشورهای قدرتمند جهان، به دلیل امتناع ایران از توقف غنی‌سازی اورانیوم که بیم آن می‌رود، هدف از آن تولید سلاح اتمی‌ست، تحریم‌هایی را علیه ایران اعمال کرده بود.
حمله به سفارت بریتانیا دو روز پس از آن صورت گرفت که مجلس ایران یکشنبه، ششم آذر با تصویب کلیات طرح دو فوریتی کاهش رابطه با بریتانیا، از وزارت امور خارجه ایران خواست که ظرف دو هفته آینده، سفیر بریتانیا را از ایران اخراج کند.
هم‌زمان ۱۵ کشور عضو شورای امنیت سازمان ملل ازجمله چین و روسیه با صدور بیانیه‌ای حمله به مجموعه‌های دیپلماتیک بریتانیا در تهران را محکوم کرده و از دولتمردان ایران خواسته‌اند از دیپلمات‌ها محافظت کنند.
دولت ژاپن، یک ماه پس از اعلام همراهی با تشدید تحریم‌های بین‌المللی علیه جمهوری اسلامی ایران، شیوه این تحریم‌ها و جزئیات آن را به تصویب رساند.
ممنوعیت معامله با برخی از بانک‌های ایرانی و ممنوعیت سرمایه‌گذاری‌های مرتبط با انرژی، از جمله تصمیم‌های جدید ژاپن برای تشدید تحریم‌ها علیه ایران است.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر