۱۳۹۰ آذر ۸, سه‌شنبه

وزیر دفاع ایران: جنگیدن را به آمریکا یاد می‌دهیم


در ادامه پاسخ مقام‌های نظامی ایران در مقابل تهدید‌ها و تحریم‌های اسرائیل و کشورهای غربی، احمد وحیدی گفت که جمهوری اسلامی چنان قوی است و جنگی نشان آمریکا خواهد داد که جنگیدن را یاد بگیرد.
وزیر دفاع ایران یکشنبه، ششم آذر در «رزمایش ۵۰ هزاری نفری فدائیان انقلابی جهان اسلام در بوشهر» افزود: بسیجیان جان‌ بر کف در صورت حمله به اسرائیلی‌ها، فرصت نفس‌کشیدن نیز به آن‌ها نمی‌دهند.
به گزارش فارس، این مقام ارشد نظامی ایران همچنین تاکید کرد که دشمن پیش از حمله باید به این سوال پاسخ دهد که در جنگ با ایران، برای چه مدت نبرد و چه میزان غرق شدن ناو‌ها و کشتی‌های خود آمادگی دارد.
هفته گذشته، یحیی رحیم‌صفوی، مشاور عالی نظامی رهبر جمهوری اسلامی، از مقام‌های سیاسی ایران خواسته بود در مقابل تهدید دشمن، تهدید عملی انجام دهند و به شعار و حرف‌زدن اکتفا نکنند.
حملات لفظی و تهدیدهای مقام‌های نظامی ایران در مقابل تهدید‌های غربی که با توجه به گزارش جدید آژانس انرژی اتمی، معتقدند ایران در پی دستیابی به سلاح‌ هسته‌ای است، در هفته‌های گذشته، شدت گرفته است.
رحیم صفوی چند روز پیش نیز اسرائیل را تهدید کرد چنان‌چه به ایران حمله کند، حماس و حزب‌الله لبنان، تل‌آویو، پایتخت اسرائیل را موشک‌باران خواهند کرد.
از طرف دیگر، دیروز، شنبه فرمانده هوا فضای سپاه گفت که «حرکت مذبوحانه و شیطانی» غرب، موجب شد که با دستور رهبری، «تغییری در راهبرد دفاعی داشته باشیم و در مقابل تهدید دشمنان، تهدید خواهیم کرد.»
اشاره او به اظهارات خامنه‌ای که در واکنش به اخبار حمله به ایران گفته بود چنانچه کسی فکر تجاوز به ایران در مخیله‌اش خطور کند، باید خود را آماده دریافت سیلی‌های محکم و مشت‌های پولادین کند.
به گفته امیرعلی حاجی‌زاده، آمریکا به خاطر اسرائیل، در پی استقرار سپر موشکی در ترکیه است و اما دنیا و ملت ترکیه را فریب داده و گفته که «ناتو به دنبال ایجاد این سپر موشکی است.»
دولت ترکیه، از همسایگان عمده و موثر ایران، ۱۱ شهریور امسال پس از تصمیم اعضای پیمان آتلانتیک شمالی مبنی بر نصب سپر موشکی، موافقت خود را با نصب این سامانه در خاک کشور خود اعلام کرد.
سیستم راداری سپر دفاعی ناتو امکان آن را می‌دهد تا موشک‌هایی که به سوی هدف‌های مورد حفاظت ناتو پرتاب شده باشد ردگیری و قبل از اصابت به هدف، منهدم شوند.
این مقام ارشد نظامی تاکید کرد اگر ایران مورد تهدید قرار بگیرد، سپاه پاسداران اول سپرهای موشکی ناتو در ترکیه را خواهد زد و سپس اهداف بعدی را مورد حمله قرار می‌دهد.
پیش‌تر، وزیر امور خارجه ایران صراحتا اعلام کرده بود که استقرار سپر موشکی در ترکیه موجب نگرانی ایران شده و وزیر دفاع ایران تاکید کرده بود که ایران هیچ تجاوزی از هیچ نقطه‌ای را علیه منافع کشور تحمل نخواهد کرد.
دیروز همچنین یک مقام ارشد سپاه پاسداران اسرائیل را تهدید کرد که درصورت حمله به ایران، تاسیسات هسته‌ای این کشور هدف حمله ایران قرار خواهد گرفت.
یدالله جوانی، معاون سیاسی پیشین سپاه پاسداران به خبرگزاری ایسنا گفت که اگر ایران مورد تهاجم دشمن قرار بگیرد، صرفاً در موضع حرکت‌های پدافندی در درون جغرافیای خود عمل نمی‌کند، بلکه با عملیات آفندی می‌تواند ضربه متقابل را در درون خاک دشمن به دشمن وارد کند.
پیشتر نیز یکی از فرماندهان سپاه ایران در واکنش به تهدید‌های اخیر اسرائیل در حمله نظامی به ایران گفته بود که حمله آنها به ایران آرزوی بزرگ ما است زیرا با انرژی نهفته‌ای که داریم می‌توانیم آنها را به «زباله‌دان تاریخ» بفرستیم.
حملات لفظی ایران و اسرائیل در شرایطی ادامه دارد که کشورهای غربی ازجمله فرانسه، آلمان و آمریکا نسبت به پیامدهای حمله نظامی به ایران هشدار داده‌اند.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر