۱۳۹۰ آذر ۲, چهارشنبه

مجلس طرح دو فوریتی کاهش رابطه با بریتانیا را تصویب کرد

دهکده جهانی از منظر جمهوری اسلامی! قطع رابطه با تمام دنیا.هر کس انتقاد یا پیشنهاد انسان دوستانه ایی داد خلاف اسلام و نظام مقدسش گام برداشته و باید منتظر مشت آهنین سیستم آخوندی باشد! یک بوکسر حرفه ای در طول عمرش اینقدر مشت نمیزنه که طرفداران این دین و آیین انساندوستانه برای توسل شان به زور.
مجلس در واکنش به تحریم‌های تازه علیه ایران با تصویب طرح دوفوریتی کاهش رابطه با بریتانیا در روز چهارشنبه، دوم آذر از وزارت امور خارجه خواست که سطح رابطه با این کشور را به کاردار تنزل دهد.
به گزارش خبرگزاری‌ها، ۲۰ نماینده امضا کننده در طرح پیشنهادی، دولت بریتانیا را به داشتن رابطه خصمانه همراه با «خیانت و جنایت» و حمایت از گروه‌های تروریستی مخالف دولت ایران متهم کرده و ادامه رابطه با چنین دولتی را به نفع منافع جمهوری اسلامی ندانسته‌اند.
این نمایندگان دو هفته به وزارت امور خارجه زمان داده‌اند تا علاوه بر کاهش رابطه با بریتانیا در حد کاردار، روابط اقتصادی و تجاری با این دولت را هم به حداقل برساند.
از ۱۹۸ نماینده حاضر در مجلس ۱۶۲ نماینده موافقت خود را با این تصمیم اعلام کردند؛ کاهش رابطه با بریتانیا پنج رای مخالف و شش رای ممتنع داشت.
امضا کنندگان طرح همچنین وزارت امور خارجه ایران را موظف کرده‌اند که گزارشی از رفتارهای مشابه از سوی کشورهای دیگر در قبال ایران به مجلس ارائه دهد تا نمایندگان درباره چگونگی ادامه ارتباط با آنها تصمیم‌گیری کنند.
بر اساس تبصره یک این ماده، تغییر سطح رابطه بین ایران و انگلیس وقتی ممکن می‌شود که وزارت امور خارجه به مجلس اعلام کند سیاست‌های این کشور که «خصمانه» خوانده شده در قبال جمهوری اسلامی تغییر کرده است.
در همین رابطه، علاءالدین بروجردی، رئیس كمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با شریک خواندن دولت بریتانیا و آمریکا در سیاست‌های اتخاذ شده علیه ایران گفت که این کشور قبل از انقلاب و در جنگ جهانی اول به خاک ایران تعرض کرد.
او در توضیح اظهارات خود گفت: این دولت با خرید گندم ایران آن را در سطح گسترده‌ای خریداری و برای نیروهایش فرستاد.
آقای بروجردی بریتانیا را متهم کرد که در جنگ هشت ساله ایران و عراق کنار دولت صدام و آمریکا قرار داشته و حتا بعد از حمله شیمایی دولت صدام حسین به ایران هم مانع از محکومیت عراق در سازمان ملل شد.
تشریح سیاست‌های دولت بریتانیا در پرونده هسته‌ای، خارج کردن نام سازمان مجاهدین خلق از لیست گروه‌های تروریستی و همچنین تشویق شورای امنیت برای اعمال تحریم‌های تازه علیه ایران هم از جمله دیگر انتقادات رئیس كمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس بود.
این نماینده مجلس از وزیر امور خارجه درخواست کرد که سفیر بریتانیا را از ایران اخراج کند تا رابطه جمهوری اسلامی با این دولت عادی به نظر نیاید.
این طرح در شرایطی در مجلس ایران رای آورده است که دولت بریتانیا دوشنبه، ۳۰ آبان اعلام کرد که تحریم‌های مالی تازه‌ای علیه ایران وضع خواهد کرد ازجمله این که تمام ارتباطات مالی خود را با نهادهای مالی این کشور شامل بانک مرکزی قطع خواهد کرد.
این تصمیم درپی انتشار گزارش جدید آژانس اتمی بین‌المللی مبنی بر فعالیت نظامی اتمی ایران گرفته شده است. این گزارش در نهایت به صدور قطعنامه علیه ایران همراه شد و ایالات متحده به همراه متحدان غربی‌اش هم با استناد به آن از روز دوشنبه، ۳۰ آبان اعمال تحریم‌های جدید علیه نظام بانکی و صنعت پتروشیمی ایران را در دستور کار خود قرار دادند.
همزمان اخباری مبنی بر احتمال حمله نظامی به ایران با همراهی آمریکا، بریتانیا و اسرائیل منتشر شده که روابط بین تهران و لندن را تیره‌تر کرده است.
روابط سیاسی ایران و بریتانیا بعد از انقلاب همواره دچار تنش بوده است. اما با روی کار آمدن محمود احمدی‌نژاد در ایران و اوج‌گیری اختلافات بر سر برنامه هسته‌ای و انتخابات سال ۸۸ بر اختلافات فیمابین افزوده شد.
مقامات جمهوری اسلامی در عالی‌ترین سطوح، بارها دولت بریتانیا را به نقش‌داشتن در اعتراض‌های پس از انتخابات ریاست جمهوری خرداد ۸۸ متهم کرده‌اند.
آنان در این باره از جمله به فعالیت تلویزیون فارسی بی.بی.سی درباره پوشش اعتراض‌های پس از انتخابات اشاره کرده‌اند. دولت بریتانیا این موضوع را رد کرده است.
اما موضوع قطع ارتباط ایران و بریتانیا پس از ۱۸ آذرماه ۸۹ با شتاب بیشتری همراه شد. چراکه سفیر بریتانیا در تهران به مناسبت روز جهانی حقوق بشر در مقاله‌ای که در سایت سفارت آن کشور منتشر شد، از حکومت ایران به خاطر «دستگیری‌های خودسرانه» و «آزار و اذیت مدافعین حقوق بشر» انتقاد کرد.
این موضوع باعث تجمع اعتراض‌آمیز تعدادی از دانشجویان بسیجی با همراهی دو تن از نمایندگان مجلس شد که منجر به تعطیلی یک روزه سفارت بریتانیا در تهران شد.
۱۰ روز بعد از این اتفاق، محمد کرمی‌راد، نماینده مجلس، از تصویب طرح یک‌فوریتی برای «قطع کامل رابطه» با دولت بریتانیا در کمیسیون امنیت‌ملی و سیاست‌خارجی مجلس خبر داد.
در همین رابطه وزیر اقتصاد فروردین‌ماه اعلام کرد که ایران روابط تجاری خود را با بریتانیا کاهش داده است.
اظهارات وزیر اقتصاد در حالی بود که بریتانیا در آبان‌ماه سال گذشته اعلام کرده بود که صادرات تجهیزات تخصصی که امکان استفاده از آنها در برنامه‌های هسته‌ای وجود دارد را به ایران را محدودتر خواهد کرد.
ایران و ایالات متحده آمریکا فاقد روابط دیپلماتیک هستند و جمهوری اسلامی لندن را متهم می‌کند که در اعمال تحریم‌ها در کنار واشنگتن قرار دارد.خلاصه اینکه آقا همه بَدن فقط جمهوری اسلامی خوبه!همه دروغ میگن٬فقط آخوندا و نظامشون راست میگه!هیچ کس منطق نداره٬فقط اینا دارن٬این هم از سیستم مملکت داری و سیاست خاله بازی اسلامی.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر