زنانی که فرزندانشان را در خشونت های مرگبار در ونزوئلا از دست داده اند، برای جلب توجه مردم به افزايش نرخ جنايت در آن کشور، متشکل شده اند.
افزايش جنايت در ونزوئلا يکی از مشکلات و نگرانی های شهروندان اين کشور است و چالشی بزرگ برای رژيم هوگو چاوز بشمار می رود. بر اساس آمارهای موجود، صد و ۵۵ هزار نفر در دوران حاکميت چاوز در ونزوئلا در خشونت های جنايتکارانه کشته شده اند.
۵۲ زن در ونزوئلا تشکلی به نام سازمان اميد بوجود آورده اند و در يک اقدام ابتکاری تصاوير زنانی را که فرزنداشان در جنايت کشته شده اند، بر ديواری در کاراکاس قرار داده اند.
آدم ربايی، سرقت مسلحانه و قتل، به طرزی وحشتناک در ونزوئلا معمول است. ونزوئلا کشور عضو اوپک و با درآمد عظيم نفتی، دچار فقر گسترده است. ربوده شدن ويلسون راموس، بازيکن سرشناس تيم بسکتبال ونزوئلا، وجود جنايت سازمان يافته را نشان داد.
اما اين زنان می خواهند قربانيان ناشناسی که از جنايت آسيب می بينند را در معرض ديد عموم قرار دهند.
ماريا فرناندز می گويد: مردم بايد ببينند خشونت بر زندگی چه کسانی تاثير می گذارد. ما می خواهيم مردم از خودشان سوال کنند اين زنان کيستند. در پشت اين چهره ها چه کسانی وجود دارند. مردم بايد به خشم بيايند و به وب سايت ما مراجعه کنند و اين زنان را بشناسند. اين ها زنانی هستند که فرزندان خود را در جنايت از دست داده اند.
مانانلا دلگادو که در زمان مرگ نوه اش در کنار او بود می گويد بايد به آينده نگاه کرد و وظيفه امنيت مردم مسؤليت همگانی است.
مشکل افزايش خشونت، فشار زيادی بر رژيم چاوز گذاشته است. او اخيراً يک نيروی ويژه متشکل از گارد ملی خود را برای مقابله با جنايت سازمان يافته در آن کشور، تعيين کرده است.