واشنگتن پست از احتمال کمک نظامی جمهوری اسلامی به رژیم سرنگون شده معمر قذافی خبر داده است. این روزنامه به نقل از مقام های آمریکایی می نویسد دولت اوباما در حال بررسی این قضیه است که لیبی در سه دهه اخیر، احتمالا صدها گلوله توپ مخصوص سلاح های شیمیایی – از جمله گاز خردل – را مخفیانه از ایران دریافت کرده است. گلوله ها در چند هفته اخیر توسط انقلابیون لیبی در دو زرادخانه در مرکز آن کشور کشف شده است و بیست و چهار ساعته تحت مراقبت قرار دارد. تحقیقات در مورد این که رژیم قذافی چگونه به این سلاح ها دست یافته نگاه ها را با نگرانی متوجه تهران کرده است.
مقاله ای در ستون نظرات واشنگتن پست این پرسش را مطرح کرده است که با توجه به نزدیک شدن زمان دستیابی تهران به سلاح اتمی، آیا ایالات متحده در تصمیم به تحریم ایران جدی است؟ به نوشته این روزنامه، حتی پس از انتشار گزارش اخیر آژانس بین المللی انرژی اتمی در مورد کاربرد نظامیِ برنامه هسته جمهوری اسلامی، عده ای از سیاستمداران ایالات متحده و کشورهای اروپایی هنوز فوریت خطر ایران اتمی را درنیافته اند. بحث و جدل نمایندگان دموکرات و جمهوری خواه کنگره آمریکا بر سر نوع و میزان تحریم ها علیه برنامه هسته ای جمهوری اسلامی در حالی ادامه دارد که به نوشته نیویورک تایمز، ایران در نشست روز دوشنبه آژانس بین المللی انرژی اتمی شرکت نکرد. تحریم نشست از سوی جمهوری اسلامی به شکاف موجود میان تهران با غرب دامن زده و واشنگتن می گوید به زودی تحریم های جدیدی علیه ایران اعلام خواهد کرد.
روزنامه گلوب اند میل چاپ تورونتو از پیوستن دولت کانادا به فشار و تحریم های غرب بر ایران خبر می دهد. گلوب اند میل می نویسد در میان کشورهای خاورمیانه، ایران نگرانی شماره یک دولت آقای هارپر است و کانادا از روز دوشنبه تحریم های جدید و سنگین تری بر تهران اعمال می کند.
روزنامه هاآرتص چاپ تل آویو، نیز اظهارات اهود باراک وزیر دفاع اسراییل در مورد پیشرفت های برنامه نظامی هسته ای ایران و امکان مهار کردن آن را به شمشیر دولبه ای تشبیه کرده است. هاآرتص می نویسد اگر پیش از این ممکن بود اسراییل با آمریکا بر سر رویارویی با ایران به توافق برسند، اظهارات وزیر دفاع اسراییل در مورد حمله یک جانبه به تاسیسات اتمی ایران، راهی برای توافق میان رهبران آمریکا و اسراییل باقی نگذاشته است.