۱۳۹۰ مهر ۲۹, جمعه

ایران: گزارش حقوق بشر سازمان ملل پر از دروغ است(کافر همه را به کیش خود پندارد)

ایران از گزارش تحقیقگر سازمان ملل متحد که به افزایش شدید اعدام ها در تهران همراه با دیگر موارد نقض حقوق بشر استناد می کند، به شدت انتقاد کرده است.
احمد شهید، گزارشگر ویژه سازمان ملل متحد، روز چهارشنبه با انتشار یک گزارش مقدماتی اعلام کرد تاکنون در سال جاری رسما بیش از ۲۰۰ تن اعدام شده اند. وی همچنین مقامهای امنیتی ایران را به بیش از ۳۰۰ اعدام مخفیانه در زندان وکیل آباد در سال ۲۰۱۰ متهم می کند.
افزون بر این، شهید گفت ایران ناراضیان سیاسی را برای دوره های طولانی در بازداشت نگاه می دارد و اقلیت های قومی و مذهبی را آزار می دهد.
آیت الله صادق لاریجانی رییس قوه قصاییه جمهوری اسلامی ایران می گوید گزارش شهید پر از دروغ و نظریات خصمانه است و نظریات ناراضیان تبعیدی ایرانی را منعکس می کند.
لاریجانی همچنین آمریکا را به حمایت از عملیات تروریستی در ایران متهم کرد و گفت به دادستان کل کشور دستور داده است شواهدی را که جنایت های آمریکا در ایران و نقاط دیگر را ثبات می کند جمع آوری کند.
یافته های شهید بیشتر بر پایه مصاحبه با قربانیان نقض حقوق بشر و بدرفتاری با آنان استوار است، زیرا تهران به وی اجازه ورود به کشور را نداده است.
آمریکا روز چهارشنبه جامعه بین المللی را ترغیب کرد بر محکوم کردن ایران بیافزاید. سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا اعلام کرد این گزارش نشان می دهد ایران به سرکوب بی رحمانه شهروندان خود ادامه می دهد. سخنگو از تهران خواست به شهید اجازه دهد بی درنگ به کشور دسترسی پیدا کند.
آقا همه درغ میگن الا مقامات حکومتی اسلام و در راس اونها جمهوری اسلامی

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر