۱۳۹۰ آبان ۷, شنبه

تيراندازی به سفارت آمريکا در بوسنی ( و طبق معمول همیشه پای مسلمانی در جریان نسل کشی٬ قتل٬ترور و..... )

يک فرد مسلح، به سوی ساختمان سفارت آمريکا در بوسنی، تيراندازی کرد. تلويزيون دولتی بوسنی ضمن پخش تصاويری از حمله اين فرد، اسلام گرايان افراطی را مسئول آن معرفی کرد.
فرد مسلحی که در سارايوو به سوی ساختمان سفارت آمريکا تيراندازی کرد، توسط پليس مورد اصابت گلوله قرار گرفت و زخمی شد. در اين عمليات يک مامور پليس نيز به شدت مجروح شد.
به گفته تلويزيون دولتی بوسنی اين فرد، موليد ياسارويچ ۲۳ ساله از شهروندان صرب شهر مسلمان نشين نووی پازار است. تلويزيون بوسنی می گويد او به گروه اسلام گرايان افراطی در شمال بوسنی تعلق دارد.
بوسنی در جنگ بين مسلمانان بوسنيايی، کروات ها و صرب ها در سال های ۱۹۹۲ تا ۱۹۹۵ با سقوط يوگسلاوی سابق تجزيه شد. اين کشور از متحدان آمريکا در کشورهای پر تنش بالکان است.
سخنگوی پليس بوسنی می گويد، اين فرد مسلح به بيمارستان منتقل شد. به گفته پليس بوسنی به نظر می رسد اين شخص به تنهايی به اين حمله دست زده است، اما، با تحقيقات بيشتر مشخص خواهد شد که آيا افراد ديگری در اين حمله دخالت داشته اند؟
مقام های سفارت آمريکا در سارايوو می گويند، در طول حمله اين شخص، ساختمان سفارت در وضعيت کاملاً حفاظت شده قرار داشت و هيچ کس در اين حمله آسيب نديده است. باقر عزت بگوويچ، عضو مسلمان شورای رياست جمهوری بوسنی، ضمن محکوم کردن اين حمله گفت: آمريکا دوستی خود را به بوسنی ثابت کرده است.
در همين حال، ويکتوريا نولند، سخنگوی وزارت امور خارجه آمريکا، از پليس سارايوو به علت واکنش سريع و موثر در جريان اين حمله، تشکر کرد.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر