۱۳۹۰ مهر ۲۹, جمعه

لیبیایی ها برای دیدن جسد قذافی صف می کشند .کِی بشه ما هم تو صف دیدن اجساد تمام سردمداران حکومتهای اسلامی با یک بطری آبجوی تگری منتظر رفع قضای حاجت برویشان باشیم!

لیبیایی ها در یک مرکز خرید در حومه شهر مصراته صف کشیده اند و امیدوار هستند به جسد رهبر سابق خود نگاهی بیاندازند.
جسد قذافی روز جمعه روی تشکی در یخچال یک قصابی سابق قرار داشت.
برخی از بازدیدکنندگان از تلفن های همراه برای گرفتن عکس یا ویدیو از جسد استفاده می کردند. ویدیوهای دیگر از فریزر لیبیایی هایی را در کنار آن نشان می داد. در خارج، برخی فریاد «اله اکبر» سرداده بودند. مردی گفت جسد قذافی «کمی ترسناک بنظر می رسید.»
ویدیوی جسد قذافی آنچه را یک سوراخ گلوله در طرف چپ سرش و سوراخ دیگری در وسط سینه اش بنظر می رسد نشان می دهد.
روشن نبودن چگونگی مرگ قذافی امکان تحقیقاتی را از سود دادگاه بین المللی جنایی مطرح ساخته است.
ویدیوئی که با تلفن همراه گرفته شده است رزمندگان ان تی سی را که قذافی مجروح و خون آلود را دقایقی پیش از مرگ حمل می کردند نشان می داد. در تصویرهای بعدی او که ظاهرا مرده بود با زخم های گلوله دیده می شد.
روشن نبودن چگونگی مرگ قذافی امکان تحقیقاتی را از سود دادگاه بین المللی جنایی مطرح ساخته است.
سخنگوی دفتر حقوق بشر سازمان ملل متحد روز جمعه گفت شرایط مرگ رهبر سابق لیبی روشن نیست و ویدیوهایی که از بین رفتن او را نشان می دهد «ناراحت کننده است.»
محمود جبریل نخست وزیر موقت گفت قذافی از مخفی گاهی در یک لوله فاضل آب بیرون کشیده شد و بعد در جریان تیراندازی بین طرفداران و مخالفانش بشدت مجروح شد.
مقامات دیگر گفتند قذافی مورد ضرب وشتم قرار گرفت و سپس کشته شد.
ناتو روز جمعه گفت قذافی و همراهانش بخشی از یک کاروان خودروهای بسیار مسلح بودند که هنگام کوشش برای خروج از سرت هدف هواپیماهای جنگی ناتو قرار گرفت.
ناتو در بیانیه ای گفت هواپیماها به ۱۱ خود رو از ۷۵ خودرو حمله کردند و آنها را ناچار ساختند پراکنده شوند. بیانیه می گوید مقامات ناتو در آن زمان نمی دانستند که قذافی از جمله سرنشینان خودروها است، اما حملات احتمالا به دستگیری او کمک کرد.
مقامات لیبی گفتند در جنگ روز پنجشنبه در سرت معتصم، یکی از پسران قذافی، و ابوبکر یونس وزیر دیرینه دفاع او نیز کشته شدند.
در این باره که آیا او در روستایی در نزدیک سرت محاصره، دستگیر یا کشته شد گزارش های مختلفی منتشر شده است. روز جمعه، یک سخنگوی نظامی ان تی سی به خبرنگاران گفت سیف بشدت مجروح شد و در بیمارستانی در زلیتن در گذشت.
مقامات ان تی سی می گویند دولت آزاد شدن لیبی از حکومت قذافی را روز شنبه رسما اعلام کرد و مذاکره برای انتقال به دولت جدید را آغاز می کند.
جداگانه، لیبیایی ها به جشن و شادمانی بمناسبت پایان عصر قذافی ادامه می دهند. شهروندان به خیابان ها ریخته اند، برخی تیرهای هوایی شلیک می کردند و پرچم جدید لیبی را تکان می دادند.
در تحولی دیگر، نمایندگان ناتو برای بحث درباره پایان بیش از شش ماه کمپین هوایی بر فراز لیبی در بروکسل جمع شده اند. نیکولا سارکوزی رییس جمهوری فرانسه می گوید مرگ قذافی به این معنا است که عملیات ناتو «به پایان می رسد.»

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر