۱۳۹۰ مهر ۳۰, شنبه

سرکوب بيرحمانه شهروندان در ايران بطور مداوم ادامه دارد(خطاب به آقایان مارک تونر و احمد شهید عزیز)

وزارت امور خارجه آمريکا می گويد جمهوری اسلامی ايران به رغم محکوميت های بين المللی و انزوای جهانی، سرکوب بيرحمانه شهروندان خود را بطور مدوام، ادامه می دهد.
مارک تونر، سخنگوی وزارت امور خارجه آمريکا، اين اظهارنظر را روز سه شنبه در بيانيه ای که در آن از گزارش ارائه شده توسط گزارشگر ويژه سازمان ملل استقبال شده است، بيان کرد.
گزارش تازه ای که از سوی سازمان ملل متحد انتشار يافته می گويد رژيم جمهوری اسلامی صدها زندانی را بطور سرّی و پنهانی اعدام کرده است.
اعدامهای اسرارآميزی که در زندان وکيل آباد مشهد انجام گرفته يکی از مواردی است که ذکر آن در گزارش احمد شهيد آمده است.
احمد شهيد که از روز دهم مرداد اين مسؤليت را برعهده گرفت، گزارش خود را يک گزارش مقدماتی دانسته که در آن تازه ترين موارد نقض حقوق بشر در ايران گنجانده شده است.
در اين گزارش که به دبيرکل سازمان ملل ارائه خواهد شد موارد عديده ای از نقض حقوق بشر، تجاوز به حقوق زنان و شکنجه زندانيان به تفصيل شرح داده شده و اطلاعات تکان دهنده ای از اعدامهای رو به افزايش در ايران ارائه شده است.
در اين گزارش آمده است که شمار رسمی اعدام شدگان در سال جاری ۲۰۰ نفر بوده است که اعدام ۸۳ تن از آنها تنها در ماه ژانويه انجام گرفته است.
به علاوه، در سال ۲۰۱۰ تعداد ۳۰۰ اعدام بطور سری در زندان وکيل آباد مشهد صورت گرفته است، و اين اعدامها برخلاف قوانين جاری جمهوری اسلامی، بدون حضور وکيل يا خانواده های اعدام شدگان انجام شده است.
ولی در عین حال لازم به ذکر است که( آقایان احمد شهید و مارک تونر بدانند )اصولا در ایرانِ فعلی چیزی بنام قانون وجود ندارد که شما به متون آن استناد کنید.قانونِ جاری که از آن یاد میکنید سلیقه شخصی ولی فقیه است! آقای شهید و تونر عزیز برای کمک کردن به جوانان در بند در ایران ٬آگاهی کامل از واقعیتهای جاری در بطن کشور لازم است ویک حرکت ضربتی و فوری برای مقابله با قتل عام بیشتر لازم داریم٬ اگر به واقع قصد نجات جان آنان را دارید بدانید که سالها فکر کردن و مناظره و تحقیق اثر گزار نخواهد بود.و در واقع چیزی که عیان است چه حاجت به بیان است؟تمام گزارشات شما را ٬که به مراتب کاملتر٬ ما خودمان از حفظیم.کمک کردن در عمل است و گزارش دادن تنها ذکر مصیبت است! بگویید تا ما هم بدانیم قصدتان کدام یکی ست؟

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر