مهدی کروبی از رهبران مخالفان دولت در ایران، در تازه ترین موضع گیری ، انتخابات آینده مجلس شورای اسلامی را «فرمایشی» توصیف کرده است. او گفته است حکومت در نظر دارد، پروژه تکراری انتخابات ۸۸ را بار ديگر پياده کند.
کروبی گفته است:« آقایان هیچ اعتقادی به رای مردم ندارند و از هم اکنون خود را برای برگزاری انتخاباتی فرمایشی آماده می کنند.»
این تازه ترین موضع گیری مهدی کروبی از رهبران مخالف دولت درباره انتخابات ۱۲ اسفند مجلس شورای اسلامی است.
سایت سحام نیوز، نزدیک به مهدی کروبی متن مصاحبه ای را منتشر کرده که در آن فاطمه کروبی، همسر این چهره مخالف دولت، دیدگاه های آقای کروبی را در مورد انتخابات آینده بیان کرده است.
سیصد روز از حصر و حبس خانگی مهدی کروبی ، میرحسین موسوی و زهرا رهنورد از چهره های مخالف دولت می گذرد. به نوشته سحام نیوز، بعد از اینکه برخی نزدیکان مهدی کروبی نظر او را درخصوص شرکت در انتخابات و کاندیداتوری نیروهای اصلاح طلب جویا شده اند که مهدی کروبی درپاسخ، به همسرش گفته است:«آقایان از تداوم قهر و نارضایتی مردم به خوبی مطلع اند و می خواهند انتخاباتی فرمایشی و دستوری ترتیب دهند و با رد صلاحیت و ابطال برخی حوزه ها و پرکردن صندوق های رای از رای های بدون صاحب، و سپس برخورد و دستگیری و به وجود آوردن رعب و وحشت و امنیتی کردن کشور، پروژه تکراری انتخابات ۸۸ را بار دیگر پیاده کنند.»
محدودیت برای موسوی ، کروبی و خانم رهنورد در حالی هنوز ادامه دارد که همسر مهدی کروبی می گوید او تنها به رادیو و تلویزیون دولتی و اخیرا دو روزنامه نزدیک به حکومت دسترسی دارد.
مهدی کروبی که در کنار موسوی همچنان بر تقلب در انتخابات گذشته اصرار دارد، به کنایه پیشنهاد داده حکومت ایران هیاتی با حضور علی اکبر ولايتی، محسن رضايی ، حدادعادل ، احمد خاتمی و به رياست احمد جنتی تشکیل دهد تا از این پس، به جای انتخاب نمایندگان توسط مردم، این هیات آنها را منصوب کند.
وی گفته است:«برای اینکه از این بیشتر آبروی اسلام و روحانیت نرود و مردم و فعالان سیاسی دلسوز نظام، مجددا گرفتار نشوند، بهتر است جمع اندکی که مورد قبول آقایان هستند مانند: علی اکبر ولایتی، محسن رضایی(که در انتخابات ۸۸ نظرات بدیعی داشتند) به سخنگویی حدادعادل و احمد خاتمی(به عنوان حاکم شرع قاطع، که وی، حقیر و  موسوی را محارب اعلام کرده بود) ؛ به ریاست احمد جنتی- که عمر او دراز باد- به عنوان شورای عالی انتخابات منصوب شوند و افرادی را به عنوان نماینده ملت انتخاب (منصوب) کنند و تیر آخر را به پیکره جمهوری اسلامی که در سال ۵۸ با رأی قاطع و بی سابقه مردم تصویب و تاسیس شد؛ بزنند.»
این موضع گیری مهدی کروبی در ادامه مواضعی است که برخی احزاب و تشکل های اصلاح طلب در قبال انتخابات آینده اتخاذ کرده اند.
تاکنون جبهه مشارکت ايران اسلامی ، سازمان مجاهدين انقلاب ، شورای هماهنگی جبهه اصلاحات و ۳۹ زندانی سياسی اعلام کرده اند که در انتخابات آینده مجلس شرکت نمی کنند و به طور تلويحی آن را تحريم کرده اند.
پیش از این محمد خاتمی رییس جمهوری پیشین ایران هم گفت که شرایط شرکت در انتخابات فراهم نیست.
برخی چهرهای اصولگرا چون محمدرضا باهنر و غلامعلی حداد عادل نزدیک به رهبر جمهوری اسلامی تاکنون مخالف شرکت اصلاح طلبان در انتخابات بوده اند اما در روزهای اخیر، پیشنهاد داده اند اصلاح طلبان در انتخابات شرکت کنند. پیشنهادی که هنوز استقبالی از آن نشده است. بعد از سه روز از آغاز نام نویسی نامزدهای انتخابات مجلس، هنوز از میان چهره های اصلاح طلب و منتقد دولت کسی ثبت نام نکرده است.
مهدی کروبی در اظهارنظر جدید خود ، بدون اشاره به انتخابات مجلس، ابراز امیدواری کرده که مردم ايران «در فرصتی مناسب، ارزش های موجود در قانون اساسی ۵۸ را، البته با اصلاحاتی که در گذر زمان ضروری می نمايد، احيا کنند».